رازهای پنهان استفاده از زمان 10:10 در تصاویر تبلیغاتی ساعت ها

به گزارش مجله انجمن دعوت، آیا تا به حال در ساعت فروشی ها به پوستر های تبلیغاتی ساعت ها توجه کرده اید تمامی آن ها بر روی ساعت 10 و 10 دقیقه ایستاده اند.

رازهای پنهان استفاده از زمان 10:10 در تصاویر تبلیغاتی ساعت ها

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از مجله انجمن دعوت، اگر به تبلیغات مربوط به ساعت توجه کرده باشید و یا حتی ساعت های آکبند و مارک دار را مشاهده کنید متوجه می شوید همه این ساعت ها بر روی زمان 10 و 10 دقیقه تنظیم شده اند. ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا تمام ساعت های آکبند و مارکدار معروف روی این زمان تنظیم شده اند؟ بعد از جستجو در سایت ساعت های مارک دار و دایره المعارف های اینترنتی به نتایج جالبی رسیده ایم که شاید برای شما هم جالب باشد.

دلیل اول) لبخند: بعضی ها معتقد هستند که تنظیم ساعت روی این زمان تصویر لبخند رو نشان می دهد و به این دلیل ساعت ها روی 10 و 10 دقیقه تنظیم می کنند، ولی اگر به جای ساعت ده و ده دقیقه روی یک و پنجاه دقیقه هم تنظیم بشود تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری نداره!

دلیل دوم) علامت پیروزی:حرف وی در حروف لاتین ابتدای کلمه ویکتوری به معنی پیروزی و موفقیت نماد پیروزی به حساب می آید (توی راهپیمایی ها و تظاهرات هم دلیل اینکه مردم دستشون رو مشت میکنن و دوتا انگشت رو باز میکنن نمایش همین حرفه) بعضی ها معتقدن که، چون عقربه های ساعت در این شرایط حرف وی رو نشون می دهد نماد پیروزی است.

دلیل سوم) تقارن خطی: بعضی معتقدند در این شرایط تقارن زیبایی بین عقربه ها وجود دارد که باعث زیباتر دیده شدن ساعت می شود. البته چه دلیلی دارد حتماً ده و ده دقیقه باشه و مثلاً چرا هشت و بیست دقیقه نیست؟!

دلیل چهارم) آبراهام لینکلن: خیلی ها میگن که زمان ترور آبراهام لینکلن اولین رئیس جمهور حزب جمهوری خواه آمریکا این ساعت بوده است! البته طبق بررسی های اجرا شده ساعت ترور آبراهام لینکلن، حدود 10 و پونزده دقیقه شب بوده است و زمان مرگش نیز هم هفت و بیست و دو دقیقه صبح است!

دلیل پنجم) بمباران هیروشیما و ناکازاکی: دلیل این گروه بد نیست! بعضی ها معتقدند این یادبود بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی به حساب می آید، چون در این ساعت اجرا شده! (دنبال این موضوع هم گشتم ببینم همینه یا نه؟ چیز خاصی پیدا نکردم بمباران اتمی در سال هزار و نهصد و بیست اجرا شده و از اون زمان میگن ساعت ها رو روی این زمان تنظیم کردند)

دلیل ششم) ساخت اولین ساعت: این دلیل هم جالب است! دلیل دیگر این است که، چون اولین ساعت را در این زمان ساختند این ساعت رو تنظیم می کنند! البته خیلی بعید است، چون بیشتر از صد سال از ساخت اولین ساعت عقربه ای به شکل امروزی می گذرد بنابراین نمی توان به راحتی قبول کرد که لحظه ساخت اولین ساعت این زمان بوده است.

دلیل هفتم) دیده شدن مارک شرکت ها: این معقولانه تر است، زیرا مارک شرکت ها معمولاً زیر ساعت دوازده و بالای ساعت شش قرار گرفته است؛ بنابراین باید این دو محدوده خالی از عقربه باشه! به نظر ترکیب این دلیل با دلیل اول و سوم جالب و منطقی تری است. اما در کل همه دلایل موجود آورده شد قضاوت با شما.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 464

به "رازهای پنهان استفاده از زمان 10:10 در تصاویر تبلیغاتی ساعت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای پنهان استفاده از زمان 10:10 در تصاویر تبلیغاتی ساعت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید