راه اندازی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی

به گزارش مجله انجمن دعوت، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:طرح آگاه سازی زنان و دختران 13 تا 40 سال با تاکید بر خود مراقبتی کلید خورد.

راه اندازی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی

علی اکبر ابراهیمی بیان داشت: معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش و مطالعات ملی رصد آسیب های اجتماعی طرح آگاه سازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی را راه اندازی نموده است.

او اضافه کرد: این طرح در ذیل عنوان برنامه های مشارکت اجتماعی تلاش می کند با بکارگیری رویکرد همیاری، ضمن ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها، خدماتی را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخصوص در سطح پیشگیری اولیه را طراحی و تامین نماید. به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا توسعه انحرافات و مسائل اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرا بخشی مبنای عمل قرار گیرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی؛ فعالیتی است هدفمند که با تاکیـد بر کرامت انسانی سـعی در ارتقـاء دانش وآگـاهی، عزت نفس و خودشـکوفایی بـانوان و دختران دارای دامنه سـنی 40-13 سال در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب هـای اجتماعی دارد.

او محور خدمات این طرح را با موضوع افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای مطرح کرد و ادامه داد: با افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای و همچنین برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان و ارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت اجتماعی دارد تا بتوانند به استقلال، خودباوری و احیاء حقوق مادی معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط، بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به موضع خودمراقبتی شرح داد: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند. به عبارت دیگر خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی می شود که در جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب های اجتماعی و توانایی رفع نیاز های جسمی و روانی و اجتماعی افراد اخذ و در نهایت موجب افزایش کارآیی و مهارت های فردی افراد می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: بدین منظور دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی پس از برگزاری دو کارگاه کشوری طرح، ویژه 140 تسهیلگر و کارشناسان پیشگیری شهرستان ها در شهریورماه، جلسه مقدماتی برای برگزاری کارگاه های استانی را به صورت نیمه متمرکز (حضوری و مجازی) با حضور 30 شهرستان و منطقه و برای 140 نفر برگزار نمود.

مجله انجمن دعوت اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 967

به "راه اندازی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید