روز قصه و قصه گویی در تقویم تصویب شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرگزاری خبرنگاران- شورای فرهنگ عمومی ثبت سی ام آذر (شب یلدا) را در تقویم رسمی کشور به نام روز قصه و قصه گویی تصویب کرد.

روز قصه و قصه گویی در تقویم تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مجله انجمن دعوت، ثبت سی ام آذر در تقویم رسمی کشور به نام روز قصه و قصه گویی، از طریق کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده بود که به تازگی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است.

این مناسبت پس از طرح و تصویب نهایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد.

آقای فاضل نظری مدیرعامل پیشین کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سال گذشته با ارسال نامه ای رسمی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این پیشنهاد را با هدف پاس داشت و هدایت هدف مند میراث معنوی یلدا و سنت ارزشمند قصه و قصه گویی به صورت رسمی اعلام کرد.

در این زمینه پس از موافقت دبیر این شورا، موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور ارجاع شد و کانون هم مستندات و پژوهش هایی در حوزه قصه و قصه گویی به ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد.

ایده نام گذاری یلدا به نام روز قصه و قصه گویی در تقویم رسمی کشور سال های گذشته از طریق کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان مطرح شد، اما بررسی این پیشنهاد به صورت رسمی در سال 1399 ارایه و در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 524

به "روز قصه و قصه گویی در تقویم تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز قصه و قصه گویی در تقویم تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید