ریدلی اسکات می خواهد فیلم گلادیاتور 3 را هم بسازد

به گزارش مجله انجمن دعوت، در حالی که اکران فیلم گلادیاتور 2 هنوز شروع نشده، ریدلی اسکات رسما بیان کرد که نگارش فیلم نامه ی گلادیاتور 3 را شروع نموده است. قسمت دوم، دنباله فیلم تحسین شده سال 2000 است و این بار داستان لوسیوس (پل مسکال)، نوه امپراتور مارکوس آئورلیوس (با بازی ریچارد هریس در فیلم اول) را روایت می نماید، که اگر به یاد داشته باشید، به وسیله پسرش، کومودوس (با بازی خواکین فینیکس) کشته شد. او 19 سال پس از مرگ ماکسیموس (راسل کرو) به کولوسئوم -یا همان میدان نبرد خونین گلادیاتور ها- قدم می گذارد.

ریدلی اسکات می خواهد فیلم گلادیاتور 3 را هم بسازد

اسکات چند هفته ی قبل هم به احتمال ساخته شدن قسمت سوم اشاره نمود و در مصاحبه اخیرش با مجله توتال فیلم، خاطرنشان کرد که 8 صفحه از فیلم نامه گلادیاتور 3 را نوشته است. او بعلاوه وعده یک اثر سینمایی متفاوت را داد: من تا اینجا هشت صفحه [از فیلمنامه] را نوشته ام. یک ایده اولیه خوب برای اثر دارم.

اسکات در مصاحبه اش درباره میراث قسمت اول گلادیاتور هم صحبت کرد و به این نکته اشاره داشت که وقتی ایده ساخت آن را بیان کرد، کسی به او باور نداشت: فیلم اول واقعا خیال پردازی های مرا به شکلی که انتظار نداشتم تحت تاثیر قرار داد. وقتی دیگران شنیدند که ریدلی می خواهد یک فیلم حماسی رومی بسازد، پوزخند می زدند. و من می دانستم چه باید بکنم. به شکلی بامزه، من فیلم های حماسی رومی را مدرن کردم.

احتمال ساخته شدن فیلم گلادیاتور 3 چه قدر است؟

اینکه اسکات علاقه دارد تا این مجموعه را ادامه دهد قابل درک است اما تصمیم گیرنده اصلی نیست و عملکرد تجاری قسمت دوم معین می نماید که آیا شاهد یک دنباله دیگر خواهیم بود یا خیر. فیلم اصلی در سال 2000، به یک پدیده دنیای تبدیل شد، به فروش بالایی رسید و راسل کرو برای نقش ماکسیموس صاحب جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد شد. با وجود این، حالا، 24 سال بعد، دنیا سینما کاملا متفاوت شده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که قسمت دوم بتواند پیروزیت های نسخه اصلی را تکرار کند یا حتی به آن نزدیک گردد.

در خصوص بودجه فیلم دوم هم همچنان توافق نظر وجود ندارد، بودجه اولیه 165 میلیون دلار اعلام شد اما هالیوود ریپورتر خاطرنشان کرد که این رقم بسیار بالاتر است. با این حال، استودیوی پارامونت اینکه بودجه فیلم 310 میلیون دلار است را تکذیب نموده است. عدد منطقی شاید چیزی نزدیک به 250 میلیون دلار باشد که اگر هزینه تبلیغات را هم به آن اضافه کنیم، احتمالا به 350 میلیون دلار می رسد، بنابراین فیلم برای اینکه بتواند بودجه اش را جبران کند باید حداقل 625 الی 650 میلیون دلار بفروشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، عملکرد تجاری پروژه های اخیر اسکات است، سه فیلم آخر او، ناپلئون، خاندان گوچی و آخرین دوئل هیچ کدام در گیشه پیروز نبوده اند اما گلادیاتور 2 یک برگ برنده دارد که آن سه فیلم نداشتند: دنباله یکی از محبوب ترین فیلم های کارنامه هنری اسکات و یکی از برترین فیلم های اکشن و تاریخی سه دهه اخیر است. بنابراین بدیهی است که هواداران انتظار داشته باشند یکی از برترین فیلم های 2024 را دیدن نمایند.

فیلم گلادیاتور 2 شاید راسل کرو را نداشته باشد و یک دنباله غیرضروری به نظر برسد اما بسیاری امیدوارند که مخاطبان را به سینماها بکشاند. این فیلم اگرچه قصه تقریبا تازهی را روایت می نماید اما دو بازیگر از قسمت اول هم در آن حضور خواهند داشت: درک جاکوبی که نقش سناتور گراچوس را ایفا می کرد و کانی نیلسن که نقش لوسیلا را برعهده داشت. از بازیگران تازه می توان به پل مسکال، دنزل واشنگتن، پدرو پاسکال و جوزف کوئین اشاره نمود. اگر قرار است فیلم گلادیاتور 3 را ببینید، باید امیدوار بود که این فیلم بتواند به یکی از پرفروش ترین آثار سینمایی سال تبدیل گردد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1156

به "ریدلی اسکات می خواهد فیلم گلادیاتور 3 را هم بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریدلی اسکات می خواهد فیلم گلادیاتور 3 را هم بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید