شیراوژن: محدودیت های کرونایی موج ششم فرق دارد ، ممکن است آمارها در شاخص های مختلف از موج پنجم فراتر برود

به گزارش مجله انجمن دعوت، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به اجرای واکسیناسیون سراسری در کشور شیوه اعمال محدودیت ها در موج ششم شیوع کرونا متفاوت از موج های قبلی است.

شیراوژن: محدودیت های کرونایی موج ششم فرق دارد ، ممکن است آمارها در شاخص های مختلف از موج پنجم فراتر برود

به گزارش گروه اجتماعی مجله انجمن دعوت، عباس شیراوژن روز پنجشنبه در حاشیه مراسم معارفه رئیس تازه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد : موج ششم کرونا در کشور شروع شده و طبیعتا طی روزهای آینده باید محدودیت هایی برای جلوگیری از افزایش سرعت سرایت بیماری اعمال گردد ، اما در موج ششم با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا روش های اعمال محدودیت های کرونایی تفاوت هایی دارد و تا حدودی تعدیل می گردد.

وی ادامه داد : یکی از تفاوت های اعمال محدودیت در موج ششم مربوط به برپایی محافل و تجمعات فرهنگی و اجتماعی است که مقرر شد با 20 درصد ظرفیت فضاها برقرار باشند. البته این سقف ظرفیت در بعضی اظهارنظرهای شفاهی تا 30 درصد هم اعلام و اجازه داده شده است ، اما در متن مصوبه 20 درصد ظرفیت مد نظر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این مصوبه برای مثال بابت اکران فیلم در سینماها و برپایی سایر محافل فرهنگی و هنری در شرایط کرونایی کنونی صدق می نماید. محدودیت ها برای فضاهای ورزشی نیز به همین روال است ، اما در بعضی مسابقات خاص که پیش بینی گردد جمعیت زیادی استقبال نمایند ممکن است تصمیم های دیگری لحاظ گردد که اخیرا برای یک مسابقه چنین تصمیمی گرفته شد. برای سایر مسابقات به همین شیوه ظرفیت 20 تا 30 درصدی عمل خواهد شد.

شیراوژن درباره احتمال اعمال محدودیت اصناف و کسب و کارها با توجه به فرایند افزایشی آمارهای کرونایی در سراسر کشور نیز گفت: با توجه به این که اکثریت اصناف و مشاغل واکسیناسیون را انجام دادند فعلا تصمیمی برای ایجاد محدودیت در فعالیت اصناف و کسب و کارها نداریم ، اما رعایت پروتکل های بهداشتی به روال سابق و استفاده از ماسک در واحدهای صنفی الزامی است. در صورتی هم که احتیاج به تصمیمات تازهتر و جدی تری بود متناسب با شرایط تصمیم گیری می گردد.

وی با بیان این که ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون بابت اجرای محدودیت های بین شهری و استانی در موج ششم کرونا مصوبه ای نداشت، توضیح داد: اگر با شرایط بحرانی و فوق حاد روبرو شویم ممکن است چنین تصمیماتی گرفته گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بنا بر مشاهدات و آمارها، سرایت پذیری این سویه از کرونا بسیار بیشتر نسبت به سویه های پیشین است. همین حالا تعداد بیماران سرپایی به شدت افزایش یافته است و محتمل است که در صورت کم توجهی جامعه نسبت به رعایت پروتکل ها و تزریق دُز سوم واکسن آمارهای کرونایی ما در شاخص های مختلف از آمارهای موج پنجم نیز فراتر برود. شیراوژن ابراز امیدواری کرد که با رعایت مردم و جدی گرفتن تزریق دُز سوم واکسن ، کشور این موج را با کمترین مقدار آسیب ها و تلفات پشت سر بگذارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، طی 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 37 هزار و 395بیمار تازه مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 981 نفر از آنها بستری شدند. در این مدت 61 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

جدول آماری این وزارتخانه هم نشان می دهد که تا به امروز حدود 61 میلیون نفر در کشور دُز اول، بیش از 54 میلیون نفر دُز دوم و حدود 19 میلیون نفر هم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون 77 شهرستان کشور در شرایط قرمز قرار دارند که از این تعداد پنج شهرستان مربوط به استان مازندران است.

وزارت بهداشت 28 آذر ماه امسال مشاهده سویه تازه کرونا با نام اومیکرون در ایران را تایید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 813

به "شیراوژن: محدودیت های کرونایی موج ششم فرق دارد ، ممکن است آمارها در شاخص های مختلف از موج پنجم فراتر برود" امتیاز دهید

5 کاربر به "شیراوژن: محدودیت های کرونایی موج ششم فرق دارد ، ممکن است آمارها در شاخص های مختلف از موج پنجم فراتر برود" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراوژن: محدودیت های کرونایی موج ششم فرق دارد ، ممکن است آمارها در شاخص های مختلف از موج پنجم فراتر برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید