فیفا در پی برخورد با اقدام سیاسی بازیکنان تیم صربستان

به گزارش مجله انجمن دعوت، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا خاطرنشان کرد تحقیقات انضباطی را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به علت آویزان کردن یک پرچم اختلاف برنگیز از سوی تیم فوتبال این کشور در بازی های جام جهانی که در آن نقشه کوزوو به عنوان خاک صربستان حساب شده بود را به جریان انداخته است.

فیفا در پی برخورد با اقدام سیاسی بازیکنان تیم صربستان

بر اساس تصاویری که از رختکن تیم ملی فوتبال صربستان در جریان بازی این تیم مقابل برزیل در جام جهانی 2022 قطر منتشر شد، صربستانی ها پرچمی که در آن جزییاتی اختلاف برانگیز وجود داشت به نمایش گذاشتند از جمله این که در این پرچم کوزوو به عنوان بخشی از صربستان نشان داده شد و هم چنین روی پرچم نوشته شد: هیچ تسلیمی در کار نخواهد بود.

کوزوو، یک استان یوگسلاوی پیشین و دارای اکثریت آلبانیایی تبار است و در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد اما بلگراد از به رسمیت شناختن استقلال کوزوو خودداری نموده است.

فیفا در بیانیه ای اظهار داشت: کمیته انضباطی فیفا پرونده ای را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به علت نصب پرچمی در رختکن آن ها در جریان بازی برزیل و صربستان در جام جهانی فوتبال در 24 نوامبر شروع نموده است.

آیین نامه انضباطی فیفا رفتار توهین آمیز و نقض اصول بازی جوانمردانه و استفاده از یک رویداد ورزشی برای تظاهراتی با مبنای غیرورزشی را ممنوع نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 984

به "فیفا در پی برخورد با اقدام سیاسی بازیکنان تیم صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا در پی برخورد با اقدام سیاسی بازیکنان تیم صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید