قهرمان دیروز ، ایمان مظهر بخشندگی بود ، مردی که در دل عبدل آبادی ها جا دارد

به گزارش مجله انجمن دعوت، به هر محله ای از منطقه19 به خصوص مساجد و حسینیه ها بروید و نام ایمان رسولی را بر زبان بیاورید، از او به نیکی یاد می نمایند؛ مرد نیک اندیش و خیّری که منشأ خیر و برکات زیادی در جنوب تهران بود.

قهرمان دیروز ، ایمان مظهر بخشندگی بود ، مردی که در دل عبدل آبادی ها جا دارد

مجله انجمن دعوت- ابوذر چهل امیرانی: تا زمانی که کارمند شرکت گاز بود، خانواده های کم بضاعت انگشت شماری به او مراجعه می کردند، اما پس از بازنشسته شدن و راه اندازی شرکت ساختمانی برای نوسازی بافت های فرسوده، محرومان زیادی را زیر چتر حمایت خود قرار داد. در زمان حیاتش، بارها قصد معرفی او را داشتیم، اما مخالفت کرد و کارهای خیر خود را وظیفه انسانی اش برشمرد. حالا یک سال از درگذشت حاج ایمان رسولی گذشته و توفیق معرفی او را در گفت وگو با چند تن از ساکنان منطقه19 پیدا نموده ایم.

خوبی هایش قابل شمارش نیست

محمدصادق پرنده بیش از 20سال با رسولی آشنایی داشته و از فعالیت های او باخبر است. می گوید: برخی از انسان ها قابل توصیف نیستند. به قدری امتیازهای ویژه دارند که نمی توان آنها را شمرد و بر زبان آورد. رسولی هم، چنین انسانی بود. او زمانی که کارمند شرکت گاز بود، وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و هنوز هم کوشش های او زبانزد همکاران اوست. وقتی هم که بازنشسته شد و اقدام به راه اندازی شرکت ساختمانی کرد تا بافت های فرسوده محله عبدل آباد را نوسازی کند، سهم فقرا، مستأجران و مساجد را از سود خود کنار گذاشت، به گونه ای که هرروز دست های زیادی برای دعا و درخواست رحمت برایش به سوی آسمان بلند می گردد.

محمدصادق پرنده

وی به یکی از اقدام های رسولی اشاره می نماید: زمانی که از نیت مسئولان حسینیه اعظم ائمه اطهار(ع) برای توسعه این مکان مذهبی در محله خانی آبادنو جنوبی باخبر شد، در اسرع وقت خود را به آنجا رساند و بخشی از ساخت و تجهیز آن را برعهده گرفت.

ایجاد اشتغال برای احتیاجمندان

رضا شیری فردی است که هر ماه از طرف رسولی یاری نقدی به حساب خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست واریز می کرد. او می گوید: فعالیت های رسولی در زمینه ساختمان سازی و نوسازی بافت های فرسوده به مذاق خانواده ها و مسئولان خوش آمده بود. به همین علت در یک زمان اقدام به آغاز چند پروژه در مناطق19، 17، یک و شهرستان های استان تهران می کرد. او برای اینکه یاری به احتیاجمندان را به علت همین مشغله ها فراموش نکند، من را مأمور وایز یاری های ماهانه به حساب آنها نموده بود و همواره تأکید می کرد این کار یک روز هم به تعویق نیفتد تا مبادا چشم انتظار بمانند.

رضا شیری

وی ادامه می دهد: رسولی در کنار ایجاد شغل برای 85نفر به صورت مستقیم و 250نفر به صورت غیرمستقیم، زمینه اشتغال و عایدیزایی برای تعدادی از احتیاجمندان یا بچه ها آنها را در پروژه های ساختمانی خود فراهم کرد، به گونه ای که امروزه نه تنها احتیاج به یاری مالی ندارند، بلکه یاری حال فقرا شده اند. همین عامل سبب شد تا 4سال پیش تندیس همایش ملی نام آوران عرصه فراوری و رضایتمندی مشتری که در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار گردید، به او اهدا گردد.

اثر کارهای خیر را دیده ایم

رسولی در زمان حیاتش، مسجد امام حسین(ع) را در محله عبدل آباد، حسینیه باب الحوائج(ع) را در محله نعمت آباد، حسینیه ای در درکه و مدرسه ای در روستای محروم دم سقرلو از توابع شهرستان اردبیل ساخت. او در بازسازی و بازسازی مدارس زیادی از جمله هدی و دکتر حسابی هم نقش داشت و در هر مسجد و حسینیه ای که احتیاج به تعمیر یا توسعه داشت، وارد عمل می شد. از مرحوم رسولی که 6اردیبهشت سال1401 در 60سالگی فوت نموده، 2دختر و 2پسر به نام های علی و محمد به یادگار مانده است. وقتی از علی رسولی می پرسیم اعضای خانواده از کارهای خداپسندانه پدرش رضایت داشته اند یا خیر، می گوید: در این یک سال افراد زیادی به ما مراجعه و اعلام کردند که پدرم در تأمین مخارج زندگی به آنها یاری می کرد. ما هم سعی نموده ایم راه پدرمان را ادامه دهیم و این کار را نعمت بزرگی برای خود می دانیم. مادرم حامی همیشگی پدرم در کارهای خیر بود و ما هم به داشتن چنین پدری افتخار می کنیم. بارها اثر این کارهای خداپسندانه را در زندگی و کارهایمان دیده ایم و خوشحالیم که پدرمان چنین راهی جلو پای ما گذاشته است.

علی رسولی

کسی دست خالی از پیش او برنمی گشت

روح الله جعفری مسئول حسینیه حضرت رقیه(س)، می گوید: رسولی انسان شریفی بود و به کوچک و بزرگ احترام می گذاشت. هرکسی به او مراجعه می کرد و یاری می خواست، دست خالی برنمی گشت. مرحوم علاقه زیادی هم به مسجد، حسینیه و مدرسه سازی داشت. ما هم 15سال پیش از او برای ساخت حسینیه حضرت رقیه(س) یاری خواستیم و سرامیک ها و نیمی از آجرهای مورداحتیاج را به ما هدیه داد. 4سال پیش هم تمامی هزینه های مورداحتیاج برای ساخت و تجهیز آشپزخانه حسینیه را پرداخت کرد، بدون اینکه با اعضای حسینیه نسبتی داشته باشد یا آنها را بشناسد.

روح الله جعفری، مسئول حسینیه حضرت رقیه(س)

پیگیری با وجود مشغله های زیاد

حاج بزرگ محمودی مسئول حسینیه اعظم مکتب العباس(ع)، می گوید: برای انشعاب گاز این حسینیه دچار مشکل شده بودیم تا اینکه ایمان رسولی با وجود مشغله های زیاد با ما همراه شد تا این کار به انتها برسد. 2هفته مداوم پیگیر این موضوع بود و پس از دریافت مجوز انشعاب و تأیید نقشه، تمامی هزینه های انشعاب گاز را پرداخت کرد. این هزینه به علت وسعت زیاد حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) بالا بود، اما رسولی اجازه خرید لوله و اتصالات و پرداخت دستمزد کارگران را به ما نداد.

بزرگ محمودی، مسئول حسینیه اعظم مکتب العباس(ع)

حمایت همه جانبه از احتیاجمندان

علی جاهدی سال ها با رسولی آشنا بوده و با بیان اینکه او همواره دست احتیاجمندان را می گرفت، می گوید: شناسایی و تحقیق درباره خانواده های بی بضاعت را خودش بدون جلب توجه انجام می داد، اما اگر کسی از سوی روحانیون، مسئولان منطقه، مسجدی ها و ریش سفیدها به او معرفی می شد، بدون هیچ پرسشی اقدام به حمایت از آنها می کرد. البته رسولی خصلت ویژه ای داشت. او دوست نداشت فقط سفره احتیاجمندان را رنگین کند، بلکه مایل بود هرطور شده صاحب شغل، عایدی و خانه شوند.

علی جاهدی

560 مترمربع، مساحت مسجد امام حسین(ع) است که ساخت آن را مرحوم ایمان رسولی برعهده گرفت. زمین این مسجد، سال ها بلااستفاده مانده بود تا اینکه رسولی خریداری و اقدام به ساخت مسجد در آن کرد.

مسجد امام حسین(ع) که مرحوم رسولی ساخت

5 سال مداوم، مرحوم ایمان رسولی به عنوان کارمند نمونه شرکت گاز انتخاب و به همین علت، زودتر از موعد بازنشسته شد. او مدیر فروش و رئیس عقیدتی منطقه8 گازررسانی و الگوی همکارانش در این شرکت بود.

رسولی بانی ساخت حسینیه باب الحوائج(ع) بود

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1059

به "قهرمان دیروز ، ایمان مظهر بخشندگی بود ، مردی که در دل عبدل آبادی ها جا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان دیروز ، ایمان مظهر بخشندگی بود ، مردی که در دل عبدل آبادی ها جا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید