مصر، از جام جهانی برای ترویج گردشگری خود استفاده می نماید
به گزارش مجله انجمن دعوت، مصر، به عنوان اولین حامی رسمی و منطقه ای فیفا در جام جهانی 2018، کوشش می نماید که از این فرصت برای نشان دادن قابلیت های سرمایه گذاری و گردشگری این کشور استفاده کند.
محمد عطیه احمد، یکی از اعضای دفتر فنی وزارت گردشگری مصر و یکی از پژوهشگران اداره تجارت و میراث جهانی این کشور، گفت:
مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه، فقط یک رویداد ورزشی نیست، بلکه مکانی برای معرفی مصر به عنوان مقصدی برای گردشگری است.
احمد گفت که بخش گردشگری مصر باید از حضور تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی 2018 برای ترویج همه انواع گردشگری در مصر، به ویژه گردشگری ورزشی، استفاده کند.
وی اضافه نمود که گردشگری ورزشی این توانایی را دارد که عایدی زیادی برای این کشور فراوری کند؛ و به همین علت است که سازمان های مسافرتی و گردشگری از منابع تبلیغاتی خود برای بهره گیری از این رویداد بزرگ ورزشی استفاده می نمایند.
او این ایده را مطرح می نماید که مصری هایی که برای جام جهانی به روسیه سفر می نمایند، می توانند بروشورهای تبلیغاتی را در میان افرادی از ملیت های مختلف که در روسیه حضور دارند، پخش نمایند و می گوید ضروری است که باید از این ایده، نهایت بهره را برد.
بعلاوه، مصری ها باید با شکل و شمایلی در روسیه حاضر شوند که بازتابی از میراث واقعی مصر باشد، مثلا این که ردای فرعونی به تن نمایند تا توجه مردم را به خود جلب نمایند. روش دیگری که می توان برای ترویج گردشگری مصر استفاده کرد، این است که هواپیما و اتوبوس اختصاصی تیم مصر را با استفاده از تصاویری از اهرام مصر، مجسمه ابوالهول و یکی از معبدهای فرعونی نقاشی نمایند تا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای مصر عمل نمایند. تیم ملی عربستان سعودی و کامرون هم به ترتیب، با استفاده از تصاویر شاهین و شیر روی پیراهن های ورزشی خود همین کار را نموده اند.
بعلاوه برای تحلیل بازی های جام جهانی باید با چهره های سرشناس ورزشی در عرصه بین المللی مانند پله، جواهر برزیل؛ مارادونا، افسانه آرژانتینی و زین الدین زیدان، ستاره فرانسوی، همکاری و از آن ها در کمپین های تبلیغاتی گردشگری مصر در روسیه استفاده کرد.
منبع: کجارو / travelandtourworld.com