مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، در این مطلب از خبرنگاران مگ به شما می گوییم چرا مصرف جو دوسر برای صبحانه مفید است و شما را با فواید این ماده خوراکی ارزشمند آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

وقتی نوبت به انتخاب غلات صبحانه می رسد، جو دوسر نسبت به سایر غلات در اولیت واقع شده است. این دانه دارای کربوهیدرات های پیچیده و مقدار قابل توجهی فیبر است. همچنین، حاوی ریز مغذی هایی مانند ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند کلسیم و آهن است. این موارد برای ایجاد واکنش های فیزیولوژیکی حیاتی، ضروری هستند.

بسیاری از پزشکان معتقدند که مصرف زود هنگام غذاهای جامد در بچه ها ممکن است خطر ابتلا به آسم و سایر بیماری های آلرژیک را در کودک افزایش دهد. با این حال، مطالعات نشان می دهند که این موضوع در خصوص همه غذاها صدق نمی نماید. به عنوان مثال، آغاز زود هنگام مصرف جو دوسر می تواند مفید هم باشد. طبق نتایج این مطالعات، وجود جو دوسر در رژیم غذایی نوزادان قبل از 6 ماهگی، با کاهش خطر ابتلا به آسم در بچه ها مرتبط است.

این مقدار با 51 گرم کربوهیدرات، 13 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و 8 گرم فیبر همراه است و همه این ها فقط در 303 کالری. این بدان معنی است که جو دوسر از جمله بهترین مواد مغذی و متراکم غذایی است که می توانید در وعده صبحانه خود داشته باشید.

منبع مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 677

به "مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید