تور بمبئی: مودی سندی از خویشانودی بایدن با هند را به کاخ سفید برد

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با نخست وزیر هند در کاخ سفید ملاقات کرد تا مذاکرات مهمی را درباره منطقه هند-اقیانوس آرام برگزار نمایند اما این دو رهبر ابتدا به روابط خانوادگی رئیس جمهور آمریکا با این شبه قاره پرداختند.

تور بمبئی: مودی سندی از خویشانودی بایدن با هند را به کاخ سفید برد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این ملاقات با نارندرا مودی، نخست وزیر هند تعریف کرد: کمی پس از آنکه در سال 1972 میلادی برای نخستین بار به نام یکی از اعضای سنای آمریکا انتخاب شدم، نامه ای را از مردی در بمبئی دریافت کردم که می گفت نام فامیل او هم بایدن است. اما من هرگز فرصتی برای پیگیری این موضوع را نداشتم.

بعدها، بایدن به نام معاون رئیس جمهور آمریکا به هند سفر کرد و با سوال مجله انجمن دعوت محلی درباره اینکه آیا اقوام هندی دارد یا خیر، روبرو شد. بایدن مجددا داستان این نامه را تعریف کرد. روز بعد، بایدن گفت که رسانه های هندی به وی اطلاع داده اند که چند نفری در هند با نام فامیلی بایدن وجود دارند.

بایدن گفت: اگرچه ما هرگز این موضوع را تصدیق نکردیم، اما متوجه شده ام که در هند یک کاپیتان جورج بایدن وجود داشت که کاپیتان کمپانی چای هند شرقی در هند بود.

به نظر می رسد که بایدن به کمپانی هند شرقی بریتانیا اشاره داشت؛ کمپانی که برای قرن ها یک قدرت تجاری بود که تجارت را در هند مستعمره و بخش هایی از جنوب شرق آسیا کنترل می کرد.

بایدن که مرتبا درباره اصل و نسب ایرلندی اش صحبت می نماید، گفت که پذیرش خویشاوندی انگلیسی برای یک ایرلندی بسیار سخت است.

بایدن گفت: کاپیتان بایدن ظاهرا در هند ماند و با یک خانم هندی ازدواج کرد اما من هرگز نتوانستم به جزئیات بیشتری در این خصوص دست پیدا کنم.

وی به شوخی گفت: نارندرا مودی در واشنگتن است تا به من در روشن شدن این ماجرا یاری کند.

در واقع، مودی به بایدن گفت که در پی اسناد و مدارکی بوده که خویشاوندی وی با هند را معین کند و اطلاعاتش را با خودش به واشنگتن آورده است.

مودی گفت: بایدن قبلا به این ارتباط اشاره نموده بود و من هم این مساله را پیگیری کردم تا بتوانیم خلاء ها در این شجره خانوادگی را پر کنیم. امروز اسناد و مدارکی با خود آورده ام. شاید این اسناد به درد شما بخورد.

بایدن پرسید: آیا ما خویشاوندیم؟

مودی تایید کرد که بایدن در واقع ارتباطات خانوادگی با هند دارد.

در این نشست دو جانبه، مودی کوشش های بایدن برای توسعه روابط هند-آمریکا را تحسین کرد و بایدن هم گفت که روابط میان این دو دموکراسی عظیم دنیا به خاطر منفعت کل دنیا قوی تر، نزدیک تر و محکم تر خواهد شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 625

به "تور بمبئی: مودی سندی از خویشانودی بایدن با هند را به کاخ سفید برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: مودی سندی از خویشانودی بایدن با هند را به کاخ سفید برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید