نخستین گفت وگوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی

به گزارش مجله انجمن دعوت، وزیر خارجه آمریکا در نخستین گفت وگوی تلفنی با یک دیپلمات ارشد چینی درباره مسائل مختلف از جمله حقوق بشر، هنگ کنگ و اوضاع تبت مذاکره نموده است.

نخستین گفت وگوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا بیان کرد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز آدینه در گفت وگوی تلفنی با یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی تاکید نموده است که ایالات متحده قاطعانه مسائل مربوط به حقوق بشر و ارزش های دموکراتیک در منطقه سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ را دنبال و پیگیری خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن همچنین پکن را تحت فشار قرار داده تا کودتای نظامی در میانمار را محکوم کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر این مساله پافشاری نموده است که ایالات متحده با متحدانش همکاری خواهد نمود تا چین را به خاطر کوشش هایش برای تهدید ثبات در هند-اقیانوسیه جوابگو کند، از جمله اقدامات چین در تنگه تایوان.

اظهارات بلینکن در حالی است که نیروی دریایی آمریکا بیان کرد: یک فروند ناوشکن آمریکایی پنجشنبه از تنگه تایوان عبور نموده است. این نخستین ناو آمریکایی است که از زمان تحلیف جو بایدن تا به امروز از تنگه تایوان عبور نموده است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اضافه کرد: این ناوشکن آمریکایی یک عبور عادی و معمولی را به وسیله تنگه تایوان انجام داده است، آبراهی که چین و تایوان را از یکدیگر جدا می نماید.

عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان بارها با مخالفت و خشم مقام های چینی روبرو شده است. چین عبور ناوهای خارجی از این منطقه بدون اجازه خود را نقض حاکمیت ملی پکن ارزیابی می نماید. ولی آمریکا و سایر کشورهای متحد و هم پیمان واشنگتن این راستا دریایی را یک آبراه بین المللی می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 337

به "نخستین گفت وگوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گفت وگوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید