نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است.

نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است

محمد علی شجاعی، 6 شهریورماه، در نشست اقشار مختلف مردم و آنالیز مسائل و مسائل شهرستان فاروج، با اشاره به اینکه وحدت و انسجام بین تمام قوا در استان موجب شده تا هرکاری را در جهت خدمت رسانی به خاتمه برسانیم، اظهار کرد: استقرار تیم کارشناسی بازرسی استانداری در هفته آینده الزامی است تا مطالبات مردمی در حوزه های مختلف شهرداری، فرمانداری، ادارات شهرستانی و بخشداری ها پیگیری کند.

وی ادامه داد: پیشران نخست مالی استان و شهرستانها در سند توسعه، کشاورزی است لذا نیازمند ارائه طرح های بیشتری برای پیشرفت این حوزه هستیم و شهرستان فاروج رتبه نخست فراوری زعفران کشور و رتبه نخست فراوری انگور استان را داراست لذا نیازی به معرفی ندارد اما شاهد معیشت سخت و عدم درآمد مردم این شهرستان هستیم بنابراین سند توسعه استان به معنای دفترچه راهنما است.

وی با تاکید براینکه انگور و زعفران محورهای توسعه شهرستان فاروج قرار گیرد، اضافه نمود: تغییر الگوی کشت، ترویج و توسعه در شهرستان فاروج که عمده معیشت مردم از راه کشاورزی است الزامی است.

شجاعی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن باید به سمت فرآوری محصولات معدن رفت زیرا در این حوزه عقب هستیم که منجر می گردد به سمت خام فروشی بروند لذا نیازمند ارائه طرح در این حوزه هستیم، افزود: توسعه شرکت های کشت و صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان الزامی است.

وی اضافه نمود: حوزه جهانگردی که مزیت دیگر شهرستان فاروج است باید توسعه و به روز گردد تا جذب بیشتر جهانگرد را ببینیم.

نماینده عالی دولت در استان بیان نمود: سرمایه گذاران شاهد فرایند طولانی اداری هستند و این به معنای ضعف سیستم دولتی است اما سرمایه گذاران نباید در جهت تشخیص خود اقدام به سرمایه گذاری نمایند بلکه باید در جهت مزیت های استان و شهرستانها حرکت نمایند.

شجاعی اظهار کرد: ارائه طرحی عظیم و جامع جهانگردی برای پیشرفت و توسعه فضای توریستی شهرستان فاروج با موضوع اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گیرد و تا یک هفته آینده ارائه گردد.

وی ادامه داد: مدیر باید یک اثر، یا طرح در طول دوران مدیریت خود با تاکید بر شناسایی پتانسیل منطقه برای نسل های آینده برجای بگذارند و این اقدام به معنای تسلط دانایی است.

استاندار خراسان شمالی توضیح داد: تعاونی ها فقط شکل گرفته اند اما کاری به آنان داده نمی گردد در حالیکه مردم محور اصلی در این تعاونی ها هستند لذا باید توجه جدی تری به تعاونی ها گردد بنابراین با اولویت تعاونی های فعال، طرح هایی برای توسعه و پیشرفت به آنان ارائه گردد.

شجاعی توضیح داد: نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است اما باید فضای درآمد بیشتری را برای این قشر که عمدتا سرپرست خانوار هستند فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه داشتن نگاه و بینش سیاسی سر جای خود باید باشد اما نباید از خدمت رسانی به مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران غفلت کرد، اظهار کرد: 98 درصد گلزار شهدای این شهرستان فاقد برق و آب است و این به معنای بیخیالی و کم لطفی به حرمت و صندلی شهداست و اگر من جای هر یک از مدیران متولی بودم مسائل حوزه گلزار شهدای شهرستان ها را حل می کردم چون جزو وظایف ما است.

وی با بیان اینکه در بحث تحقق شعار سال (جهش فراوری) کسی استثنا نیست لذا حضور مردم می تواند یاری بیشتری به تحقق این شعار کند، اظهار کرد: تدوین سند بانوان با تاکید بر دیده شدن جزئی ترین مسائل شهرستان این قشر باید نگارش گردد.

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی ورزشی بومی در راستای توسعه حوزه ورزش بانوان، توضیح داد: ارتقای 11 پله ای آمار فضای کسب و کار خراسان شمالی در کشور به معنای حال خوب استان است و این نشان دهنده تلاش و تلاش تمام اجزای حاکمیت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 14

به "نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج 7درصد از متوسط کشور، بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید