نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!

به گزارش مجله انجمن دعوت، عربستان میخواهد به وسیله خودروهای الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهرها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند. تصاویری از اولین خودروی برقی خودران در ریاض، مرکز عربستان ببینید.

نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!

با اعلام ابتکار نو وزارت حمل و نقل و خدمات لجستیکی عربستان سعودی، خودرو های الکتریکی خودران یک گام به جاده های این کشور نزدیک تر شدند.

رمیح بن محمد الرمیح، معاون وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیکی بیان کرد اجرای آزمایشی این طرح، بخشی از کوشش های دولت برای حمایت و توسعه سیستم های حمل و نقل پیشرفته است.

به گفته او، هدف این ابتکار کمک به محیط زیست، محدود کردن اندازه مرگ ومیر و افزایش حرکت بین شهر ها است.

الرمیح اعلام کرد که این اقدام، آسیب های تحمیلی بر محیط زیست را کاهش می دهد و به اهداف ریاض برای توسعه پایدار کمک می رساند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

به گفته او، این وزارتخانه میخواهد به وسیله خودرو های الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهر ها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند. آزمایش های صورت گرفته در این وزارتخانه مطابق با اهداف راهبردی حمل و نقل و لجستیکی ملی است که می کوشد عربستان سعودی را در زمره پیشرفته ترین کشور ها از نظر کیفیت و ایمنی جاده قرار دهد.

توسعه کلی حمل و نقل عمومی در عربستان سعودی، مد نظر طراحان این خودرو ها است و ابرپروژه نئوم عربستان سعودی، یکی از مناطقی است که به شدت به توسعه خودرو های الکتریکی خودران تکیه خواهد نمود.

عربستان سعودی در سال های اخیر در زمینه بهره وری از تکنولوژی برای توسعه خدمات شهری و نیز حفاظت از محیط زیست، روش های متنوعی در نظر گرفته است.

منبع: فرادید
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1044

به "نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید