هشت ملوان ایرانی زندانی در تانزانیا آزاد شدند

به گزارش مجله انجمن دعوت، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: هشت ملوان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان پس از چهار سال کوشش و رایزنی در دارالسلام مرکز کشور تانزانیا آزاد شده اند و در راستا بازگشت به میهن اسلامی ایران هستند.

هشت ملوان ایرانی زندانی در تانزانیا آزاد شدند

به گزارش مجله انجمن دعوت از مجله انجمن دعوت، حمیدرضا طوسی، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: این ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان حدود چهارسال پیش توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شدند.

وی اضافه نمود: بعد از این موضوع و با پیگیری های بعمل آمده توسط وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزادچابهار این هشت ملوان بزودی به میهن اسلامی بازمی گردند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: طی چهار سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسام کوشش های زیادی را برای آزادی زندانیان بعمل آورد و در این راستا دیدار ها و دیدار های بسیاری با رییس جمهوری، ریس دیوان عالی کشور و دیگر مقامات قضایی تانزانیا توسط سفیر کشورمان انجام شد.

وی ادامه داد: با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود 22 صیاد زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم پیگری های بعمل آمده موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

طوسی اظهارداشت: صیادان باید توجه داشته باشند رفتار های مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب های ساحلی کشور ها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بوجود خواهند آورد و ضروری است در این زمینه آموزش هایی توسط دستگاه های ذیربط به آنان داده گردد.

او گفت: براساس آخرین آمار ها، هزار و 265 فروند قایق فایبرگلاس، 163 فروند قایق چوبی، 436 فروند لنج یخی و 524 فروند لنج سردخانه دار با 21 هزار و 781 نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 127

به "هشت ملوان ایرانی زندانی در تانزانیا آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت ملوان ایرانی زندانی در تانزانیا آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید