یوسفی: ظرفیت های مالی داخلی و منطقه ای در دولت قبل مغفول ماند

به گزارش مجله انجمن دعوت، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: متاسفانه دولت گذشته با گره زدن اقتصاد کشور به پنج کشور اروپایی و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی شرایط نامناسبی را برای معیشت و اقتصاد کشور رقم زد.

یوسفی: ظرفیت های مالی داخلی و منطقه ای در دولت قبل مغفول ماند

به گزارش مجله انجمن دعوت، مجتبی یوسفی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و آنالیز گزارش کمیسیون مالی در مورد شاخص های مالی در دولت های یازدهم و دوازدهم بیان نمود: خوشبختانه گزارش خوبی در این زمینه تهیه شده و ما شاهد فتح باب جدیدی در مجلس یازدهم هستیم که با اعداد و ارقام با مردم سخن می گوید و به جای برخورد سیاسی با کارنامه دولت قبل به صورت شفاف و کارشناسی مولفه های مالی را آنالیز نموده و گزارشی در این زمینه تهیه نموده است.

وی در ادامه اظهار کرد: رشد مالی سالانه در فراوری ناخالص در هشت سال گذشته دو درصد بوده که براساس برنامه ششم باید هشت درصد می بود. در بحث رشد تورم متاسفانه شاهد هستیم که معیشت مردم به ویژه در تامین کالاهای اساسی با سختی روبرو شده و در حوزه مسکن نیز در هشت سال دولت گذشته شاهد رشد 980 درصدی قیمت بودیم، به نحوی که رشد قیمت مسکن، حتی رهن و اجاره را برای مردم به آرزو تبدیل کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تورم سالانه به رقم 21 درصد رسیده در حالی که براساس برنامه ششم باید 8.8 درصد می بود. سرمایه گذاری در اقتصاد که مولفه کلیدی در اشتغالزایی است به منفی 4.4 درصد رسیده در حالی که باید 21.4 می بود. علت اصلی آن نیز بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، عدم حرکت به سمت صادرات علم و تکنولوژی، عدم سازماندهی نظام ملی نوآوری، عدم حمایت از فراوری و صادرات کالاها می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت های مالی کشور در دولت قبل نادیده گرفته شد و اقتصاد کشور تنها با پنج کشور اروپایی گره خورد و اقتصاد مقاومتی نیز مورد غفلت نهاده شد.

گزارش کمیسیون مالی در مورد شاخص های مالی در دولتهای یازدهم و دوازدهم روز گذشته در مجلس قرائت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 766

به "یوسفی: ظرفیت های مالی داخلی و منطقه ای در دولت قبل مغفول ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسفی: ظرفیت های مالی داخلی و منطقه ای در دولت قبل مغفول ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید