450 هزار تومان پاداش برای صرفه جویی برق

به گزارش مجله انجمن دعوت، رویکرد تشویق محوری وزارت نیرو در بخش برق اخیرا با یک اخبار جالب توجه همراه شد. بر این مبنا، وزیر نیرو خاطرنشان کرد، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق با شرط استفاده زیر الگو، طی 4 ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه سال 1401 معادل 500 تومان پاداش دارد.

450 هزار تومان پاداش برای صرفه جویی برق

به گزارش فارس، بر این اساس پاداش های صرفه جویی شده از ابتدای خرداد ماه سال 1401 بر قبوض مشترکان لحاظ شده و اگر مشترکی علاوه بر پوشش کامل هزینه برق خود مبلغی را از صنعت برق بستانکار گردد، می تواند به وسیله نرم افزار برق ایران (برق من) نسبت به دریافت پاداش ویژه خود اقدام کند.

پاداش صرفه جویی برق را به وسیله نرم افزار برق من دریافت کنید

مشترکان صنعت برق می توانند، هم اکنون با مراجعه به نرم افزار برق ایران (برق من) نسبت به وارد کردن شناسه قبض خود و دریافت آخرین اطلاعات و جزئیات مصرف کسب اطلاع نموده و با استفاده از راه حل های ساده صرفه جویی از طرح تشویقی ویژه وزارت نیرو در 4 ماه پیش رو استفاده نمایند.

با توجه به این مسئله، محاسبه مقدار پاداش دریافتی به وسیله مشترکان در منطقه ها مختلف می تواند از ابعاد پاداش های وزارت نیرو پرده برداری کند.

چگونه از پاداش های صرفه جویی برق استفاده کنیم

به همین دلیل، الگوی مصرف برق در کشور ما وابسته به شرایط آب وهوایی محتلف در 5 دسته رده بندی شده است که شامل منطقه ها عادی، گرمسیر یک، گرمسیر دو، گرمسیر سه و گرمسیر چهار می گردد.

بر این اساس مطابق اطلاعات موجود در تارنمای شرکت توانیر، مقدار الگوی مصرف رعایت شده در منطقه ها عادی معادل 300 کیلووات ساعت در ماه، در منطقه ها گرمسیر یک معادل 3000 کیلووات ساعت در ماه، در منطقه ها گرمسیر دو معادل 2000 کیلووات ساعت در ماه، در منطقه ها گرمسیر سه معادل 1000 کیلووات ساعت در ماه و در منطقه ها گرمسیر چهار معادل 400 کیلووات ساعت در ماه معین شده است.

با توجه به این موضوع و ثابت بودن نرخ صرفه جویی در هر یک از این منطقه ها، در صورتیکه مشترکان خانگی حاضر در هر منطقه با فرض اینک سال گذشته دقیقا معادل الگوی مصرف از انرژی برق استفاده کردند، با اقداماتی نظیر قراردادن دور کولر آبی از حالت تند به حالت کند، تعویض سیستم سرمایشی اسپیلت به کولر آبی، ساماندهی روشنایی و خاموش کردن تلویزیون زمان استفاده نکردن می توانند نسبت به صرفه جویی اقدام نموده و از پاداش قابل توجه کم مصرفی استفاده نمایند.

جزئیات فرصت پاداش صرفه جویی برق نسبت به منطقه ها مختلف

در این راستا مطابق جدول یک، کاهش مصرف برق به وسیله هر مشترک در منطقه ها یاد شده معادل مصارف عادی می تواند زمینه کسب پاداش های ارزنده برای مشترکان را مهیا کند.

جدول یک: میانه مصرف یک واحد مسکونی در منطقه ها مختلف کشور را با در نظر گرفتن انواع تجهیزات متعارف برقی

بر اساس آمار، یک مشترک عادی تنها با حذف مصارف غیر ضرور و صرفه جویی 30 درصدی معادل 90 کیلووات ساعت نسبت به سال گذشته خود می توانند پاداش 45 هزار تومانی در هر ماه را کسب کند.

این مقدار صرفه جویی در منطقه ها گرمسیر چهار رقم پاداش را به 60 هزار تومان می رساند. بعلاوه در منطقه ها گرمسیر سه پاداش با توجه به الگوی 1000 کیلووات ساعاتی برای 30 درصد صرفه جویی ماهانه رقم 150 هزار تومان برساند.

منطقه ها گرمسیر دو نیز زمینه کسب پاداش 300 هزار تومانی را برای صرفه جویی 30 درصدی در هر ماه برای مشترک به وجود می آورد.

به همین دلیل، بیشترین زمینه فرصت برای کسب پاداش در منطقه ها گرمسیر یک وجود دارد. جایی که صرفه جویی 900 کیلووات ساعتی نسبت الگوی مصرف 3000 کیلووات ساعت زمینه کسب پاداش 450 هزار تومانی برای مشترکان را به وجود می آورد.

این مسئله در حالی است که با حذف مصارف غیر ضرور برق در منطقه ها گرمسیر یک مطابق جدول یک زمینه کاهش مصرف برق از 3000 کیلووات ساعت به 1635 کیلووات ساعت به راحتی قابل انجام بوده و می تواند زمینه کسب پاداش 682 هزار تومانی را در هر ماه مهیا کند.

به معنای دیگر یک مشترک ساکن در منطقه ها گرمسیر یک نظیر جنوب استان خوزستان با صرفه جویی و استفاده برق برای فعالیت های معین طی 4 ماه این قانون می تواند زمینه کسب پاداش 2 میلیون 730 هزار تومانی را برای خود مهیا کند.

بازی دو سر برد دولت و مردم در زمینه پرداخت پاداش صرفه جویی برق

با توجه به جزئیات ذکر شده به نظر می رسد، فرصت صرفه جویی در مصرف برق فرصت بی نظیری است که مشترکان خانگی می توانند از آن استفاده نموده و از این طریق با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر استفاده صحیح از انرژی برق از پاداش های قابل توجه دولت نیز استفاده نمایند.

بر این اساس وزارت نیرو نیز با درک صحیح از شرایط انرژی کشور به جای پرداخت هزینه برای فراوری برق و فشار به نیروگاه ها به وسیله پرداخت پاداش زمینه جبران ناترازی فراوری و مصرف برق را فراهم خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 902

به "450 هزار تومان پاداش برای صرفه جویی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "450 هزار تومان پاداش برای صرفه جویی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید