6 نکته مهم که قبل از خرید گوشت کوب برقی باید در نظر بگیرید

به گزارش مجله انجمن دعوت، گوشت کوب برقی یکی از وسایلی است که در نگاه اول احتیاج چندانی به آن پیدا نخواهید کرد اما وقتی به کاربردهای مختلف آن فکر می کنید متوجه می شوید که ضروری است حتما یکی از آن ها را خریداری کنید. برخی از گوشت کوب های برقی همراه خود سر همزن و مخزن آسیاب هم دارند و با انتخاب آن می توانید دور خرید آسیاب و همزن دستی را خط بکشید. اما در این بازار پر زرق وبرق چه محصولی برای شما مناسب تر است؟

6 نکته مهم که قبل از خرید گوشت کوب برقی باید در نظر بگیرید

در این مطلب از مجله انجمن دعوت مگ می خواهیم از نکات مهمی که باید برای خرید گوشت کوب برقی به آن ها توجه کنید بگوییم و با هم چند مدل از پرفروش های بازار را هم آنالیز کنیم. پس اگر قصد خرید دارید این مطلب را با دقت بخوانید.

آنچه می خوانید:

6 نکته مهم که ضروری است برای خرید گوشت کوب برقی بدانید

مسائل رایج در گوشت کوب برقی

آنالیز های اولیه بعد از بروز مشکل در گوشت کوب برقی

کارهای ممنوعه با گوشت کوب برقی

آنالیز 5 گوشت کوب برقی پرفروش در بازار ایران

6 نکته مهم که ضروری است برای خرید گوشت کوب برقی بدانید

اگر قبل از خرید مواردی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم را آنالیز کنید، می توانید برترین گوشت کوب برقی بازار را که برای رفع احتیاجهای شما مناسب است به راحتی پیدا نموده و خریداری کنید.

1. قدرت موتور

شاید بتوان گفت مهم ترین موضوع در گوشت کوب برقی قدرت موتور آن است. قدرت موتور محصولات موجود در بازار از 100 وات تا 500 وات متغیر است و شما باید براساس کاربردی که از این کالا انتظار دارید، یک قدرت موتور را انتخاب کنید.

اگر قرار است غذاهای پخته را با هم مخلوط کنید و به یک بافت یکدست برسید، مثلا سوپ یا فرنی آماده کنید، گوشت کوب برقی با قدرت موتور بین 200 تا 250 وات برایتان کاملا مناسب است. اما اگر قصد خرد و له کردن مواد یخ زده یا سفت را دارید باید مدل هایی با قدرت موتور بیشتر از 250 وات را انتخاب کنید.

2. سرعت

گوشت کوب های برقی با تنظیمات سرعتی مختلف فراوری شده اند و تنوع آن ها بین 1 تا 6 سرعت است. تعداد سرعت های مختلفی که در یک محصول وجود دارد تاثیر مستقیمی روی قیمت آن ها می گذارد. پس بهتر است علاوه بر توجه با کاربردی که از محصول انتظار دارید، به بودجه تان هم توجه کنید و براساس آن یک محصول با تعداد سرعت های قابل تنظیم خریداری کنید.

3. جنس پایه و میله

پایه گوشت کوب برقی، یا همان قسمتی که در دست می گیرید، باید از جنس مقاوم ساخته شده باشد تا در اثر استفاده آسیب نبیند. معمولا این بخش از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته می گردد. پایه پلاستیکی عمر کمتری دارد و طبیعتا پایه فلزی مقاوم تر است. بعلاوه بخش میله و سر گوشت کوب برقی هم بهتر است از استیل ضدزنگ ساخته شده باشد تا در مجاورت مواد غذایی و رطوبت آسیب نبیند.

4. جنس تیغه

تیغه های گوشت کوب برقی در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند و می توانند کیفیت ظاهری غذایی که آماده می کنید را معین نمایند. هرچه تیغه بلندتر باشد و به صورت پرسی قرار گرفته باشد، عملکرد گوشت کوب بهتر خواهد بود.

5. طراحی ظاهری

طراحی پایه ارگونومیک، دسترسی آسان به تمام دکمه ها و سهولت در نگهداری آن عواملی هستند که کار با یک گوشت کوب برقی را راحت می نمایند. پس در زمان خرید حتما یک بار محصول را در دست بگیرید و ببینید آیا کار کردن با آن آسان است یا نه.

6. وزن

راحت ترین حالت کار با گوشت کوب برقی، نگه داشتن آن در یک دست و له کردن مواد غذایی است. پس باید در پی محصولی باشید که سبک یا با وزنی مناسب باشد که بتوانید با یک دست آن را نگه دارید. بعلاوه این نکته را از قلم نیاندازید که اگر محصول سنگین باشد در زمان کار کردن با آن خیلی زود خسته می شوید و ادامه کار برایتان آزاردهنده می گردد.

مسائل رایج در گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی هم مثل هر وسیله دیگری ممکن است در اثر اتفاقات مختلف یا روش استفاده اشتباه، دچار مشکل شده و خراب گردد. این وسیله برقی مسائل رایجی دارد که اغلب استفاده نماینده ها ممکن است با آن روبرو شوند. در این بخش مسائل رایج را با هم آنالیز می کنیم. بهتر است برای رفع تمام این مسائل، دستگاه را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا مشکل را رفع کند.

دلیل روشن نشدن گوشت کوب برقی:

  • نوسانات برق
  • وجود گرمای بیش از حد در موتور یا سوختن آن
  • ضربه خوردن به بدنه دستگاه
  • استفاده از ظرف های غیر استاندارد
  • آلودگی و کثیفی بدنه موتور

دلیل صدا دادن گوشت کوب برقی:

  • آب شدن تمام یا بخشی از کوپل ها
  • وجود مشکل در گیربکس یا خراب شدن آن
  • وجود مشکل در موتور دستگاه

آنالیز های اولیه بعد از بروز مشکل در گوشت کوب برقی

اگر مسائل بالا برای دستگاه شما ایجاد شد ابتدا این چند مورد را آنالیز کنید و اگر مشکل حل نشد، آن را به دست تعمیرکار بسپارید.

  • سلامت کلید خاموش و روشن را آنالیز کنید.
  • سلامت کابل برق را آنالیز کنید.
  • سلامت دوشاخه را آنالیز کنید.
  • دستگاه را به یک پریز دیگر وصل کنید.
  • سلامت فیوز دستگاه را آنالیز کنید.
  • اگر در امور فنی سررشته دارید بدنه موتور را باز کنید و داخل آن را تمیز کنید. در غیر این صورت اصلا به فکر باز کردن بدنه نباشید.
  • شرایط ظاهری تیغه ها را آنالیز کنید که کج نشده باشند یا مواد غذایی بین آن ها گیر ننموده باشد.

کارهای ممنوعه با گوشت کوب برقی

انجام این کارها با گوشت کوب برقی ممنوع است. البته اگر دوست دارید دستگاه شما خیلی سریع آسیب ببیند می توانید همه این کارها را انجام دهید!

  • مخلوط کردن مایعات داغ
  • استفاده از کارد یا چنگال در کنار گوشت کوب برقی برای هم زدن مواد

آنالیز 5 گوشت کوب برقی پرفروش در بازار ایران

حالا نوبت به آنالیز محصولات موجود در بازار می رسد. قرار است در این بخش با هم 5 مدل از پرفروش ترین گوشت کوب های برقی موجود در بازار را آنالیز کنیم و ببینیم خریداران جذب چه ویژگی هایی در آن ها شده اند.

1. گوسونیک - مدل GSB-832

تعداد تیغه های این محصول 4 عدد است و در کنار موتوری با قدرت 1200 وات می تواند هر ماده غذایی با هر درجه از سختی را به راحتی له کند. جنس میله و تیغه ها از استیل ضدزنگ است و در مجاورت رطوبت آسیب نمی بیند. بعلاوه بدنه آن از ترکیب استیل مات و پلاستیک ساخته شده و طراحی پایه به شکلی است که به راحتی در دست جای می گیرد.

گوشت کوب برقی گوسونیک مدل GSB-832

900,000 تومان

مشاهده و خرید

2. پارس خزر - مدل HB-5503AP

دومین محصول فهرست پرفروش های بازار محصول برند نام آشنای ایرانی، یعنی پارس خزر است. این محصول همراه خود سری هم زن، یک لیوان پلاستیکی، محافظ تیغه و یک مخزن مخصوص خرد کردن مواد غذایی دارد. پایه ضدلغزشی که زیر بخش خردکن و لیوان پلاستیکی واقع شده است مانع از تکان خوردن ظرف در هنگام کار می گردد. سرعت آن قابل تنظیم نیست و موتور 350 واتی آن فقط با یک سرعت ثابت تبغه ها را می چرخاند. شما می توانید تمام قسمت های این دستگاه را، به غیر از پایه، در ماشی ظرفشویی قرار دهید.

گوشت کوب برقی پارس خزر مدل HB-5503AP

1,013,800 تومان

مشاهده و خرید

3. بوش - مدل MS8CM6160

این مدل گوشت کوب برقی بوش همراه خود یک لیوان مدرج، یک سری هم زن و یک مخزن مخصوص خرد کردن مواد غذایی دارد. قدرت موتور آن 1000 وات است و با 4 تیغه استیلی که دارد می تواند هر نوع ماده غذایی را به راحتی له کند.

میله آن از استیل ضدزنگ ساخته شده و طراحی ارگونومیک پایه دستگاه هم کار با آن را بسیار آسان نموده است. قابلیت تنظیم سرعت، عملکرد توربو و پایه های ضدلغزش از دیگر قابلیت های این محصول است. شما می توانید تمام بخش های مصرفی را برای شست وشو در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

گوشت کوب برقی بوش مدل MS8CM6160

3,400,000 تومان

مشاهده و خرید

4. براون - مدل MQ 525

بدنه گوشت کوب برقی براون از پلاستیک ساخته شده اما جنس میله و تیغه دو پره آن از استیل ضدزنگ است. این محصول یک خردکن، یک سری همزن و یک لیوان پلاستیکی هم همراه خود دارد. قدرت موتور آن 600 وات است و قابلیت تنظیم سرعت و استفاده از عملکرد توربو هم دارد. شما می توانید تمام بخش های مصرفی این محصول را به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

گوشت کوب برقی براون مدل MQ 525

2,320,000 تومان

مشاهده و خرید

5. فکر - مدل MR Cheff Quadro

شاید بتوان گفت با خرید این گوشت کوب برقی دیگر احتیاجی به غذاساز، خردکن و همزن نخواهید داشت چون تمام این محصولات را با خود همراه دارد. جنس میله و تیغه چهار پره آن از استیل ضدزنگ است و یک صفحه رنده هم برای بخش غذاساز با خود به همراه دارد. قدرت موتور 1000 وات، امکان تنظیم سرعت و استفاده از عملکرد توربو از دیگر قابلیت های این گوشت کوب برقی همه فن حریف است.

گوشت کوب برقی فکر مدل MR Cheff Quadro

24 %

3,950,000

2,990,000 تومان

مشاهده و خرید

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

گوشت کوب برقی بدون سیم بهتر است یا با سیم؟

گوشت کوب های برقی که با سیم به برق متصل می شوند قیمت مناسب تری نسبت به مدل های شارژی دارند. اما گوشت کوب برقی شارژی را در هر قسمت از آشپزخانه می توانید بهره ببرید و حتما نباید نزدیک به پریز برق باشید. پس برای پاسخ به این سوال باید بودجه، اندازه استفاده و نوع استفاده تان را آنالیز کنید و سپس تصمیم بگیرید.

گوشت کوب برقی بی صدا هم وجود دارد؟

می توان گفت که گوشت کوب برقی کم صدا در بازار وجود دارد اما تا امروز گوشت کوب برقی بی صدا فراوری نشده چون یک محصول وقتی بی صدا می گردد که قدرت موتور خیلی پایینی داشته باشد. اما قدرت موتور محصولات موجود در بازار از 200 وات آغاز می گردد و در نتیجه نمی توان انتظار بی صدا بودن از آن ها داشت.

داشتن گارانتی برای گوشت کوب برقی مهم است؟

گوشت کوب برقی هم مثل هر وسیله برقی دیگر ممکن است آسیب ببیند و احتیاج به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد. پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر و مناسبی داشته باشد تا در آینده به مشکل برنخورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1026

به "6 نکته مهم که قبل از خرید گوشت کوب برقی باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 نکته مهم که قبل از خرید گوشت کوب برقی باید در نظر بگیرید" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم که قبل از خرید گوشت کوب برقی باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید