اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت

به گزارش مجله انجمن دعوت، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا در سن 64 سالگی درگذشت.

اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش مجله انجمن دعوت، پائولو روسی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا، دو ماه بعد از تولد 64 سالگی‌اش و پس از دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری درگذشت. شبکه تلویزیونی رای اسپورت ایتالیا، خبر درگذشت مهاجم پیشین آتزوری و کارشناس این شبکه را امروز صبح (پنجشنبه) بیان کرد.

مهاجم پیشین تیم‌های یوونتوس و میلان در جام دنیای 1982 اسپانیا، با به ثمر رساندن 6 گل یاری شایانی به تیم ملی فوتبال ایتالیا برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها کرد و خودش نیز جایزه توپ طلایی و کفش طلایی را به خود اختصاص داد.

روسی در آن دوره از جام دنیای، در فزونی 3 بر 2 معروف ایتالیا مقابل برزیل پیروز شد هت‌تریک کند. او در ادامه در ملاقات نیمه‌نهایی دو گل برای آتزوری مقابل لهستان به ثمر رساند و در نهایت در ملاقات فینال در فزونی 3 بر یک مقابل آلمان غربی گل مهم و اول ایتالیا را به نام خود ثبت کرد.

اسطوره فوتبال ایتالیا تا سال 2002 تنها بازیکنی بود که پیروز شده بود در یک دوره جام دنیای، قهرمانی، کفش طلا و توپ طلا را از آن خود کند. رونالدو نازاریو با تیم ملی برزیل هم در سال 2002 پیروز به انجام این کار شد.

روسی که بین سال‌های 1977 تا 1986 در تیم ملی ایتالیا عضویت داشت و در 48 بازی 20 گل برای آتزوری به ثمر رساند، در سال 1982 هم عنوان توپ طلای فرانس فوتبال را از آن خود کرد.

او همچنین در بازی‌های باشگاهی آمار 134 گل‌زده در 338 بازی را از خود برجای گذاشت و یکی از بهترین مهاجمان ایتالیا در دوره خود بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 130

به "اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید