فوت یک معلم 57 ساله بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ، برزیلی ها، بی مبالات ترین مردمان دنیا؟!

به گزارش مجله انجمن دعوت، واکسن آسترازنکای انگلیسی ها جنجال گسترده ای به پا نموده است و تزریق آن در کشورهای مختلف یکی پس از دیگری تعلیق می گردد. این واکسن گویا خطر آمبولی ریه و لخته شدن خون برای تزریق کنندگان به دنبال دارد.

فوت یک معلم 57 ساله بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ، برزیلی ها، بی مبالات ترین مردمان دنیا؟!

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش مجله انجمن دعوت ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است:

*تحقیقات گسترده بر روی عوارض واکسن کرونای آسترازنکا شروع شده است. حداقل 15 کشور این واکسن را به دلیل خطرات آمبولی ریه و لخته شدن خون تعلیق نموده اند. پرتغال و اسپانیا جدیدترین کشورهایی هستند که به جمع تعلیق نمایندگان آسترازنکا پیوسته اند. موارد متعددی از لخته شدن خون در پی تزریق این واکسن گزارش شده است. در ایتالیا فوت یک معلم 57 ساله در پی تزریق این واکسن حساسیت ها را بیشتر نموده است.

*طرح تبلیغ واکسن و تزریق آن در بریتانیا با توجه به ترس روز افزون مردم از این واکسن در حال آنالیز است و به زودی اجرا می گردد. بر اساس این طرح از ورزشکاران انگلیسی و به خصوص فوتبالیست های لیگ رجحان برای تزریق این واکسن استفاده می گردد.

*تب غده ای یکی دیگر از عوارض ویروس کرونا شمرده شده است. این عارضه به خصوص در کسانی مشاهده می گردد که بیماری کرونای آنها مدت ها طول می کشد. تب غده ای (Glandular fever) یا مونونوکلئوز عفونی (Infectious Mononucleosis) یک بیماری رایج بین نوجوانان و جوانان است. برخی از علائم آن عبارتند از: تب، گلودرد، خستگی و تورم غدد لنفاوی.

* دانشمندان یک ویروس دیجیتالی ایجاد نموده اند که به وسیله بلوتوث بین تلفن های هوشمند پخش می گردد تا اطلاعات بیشتری در خصوص شیوع بیماری های واقعی کسب نمایند. آنها می گویند این فناوری - Safe Blues نامیده می گردد و مدل دقیقی از کووید19 را ارائه می دهد و می تواند برای ردیابی انتقال در صورت بروز مورد استفاده قرار گیرد.

* یک مطالعه نشان می دهد که مصرف قرص های آسپرین ممکن است به محافظت از بدن در برابر ویروس کرونا یاری کند.

داروی رایج ، ارزان و بی خطر اغلب برای جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی و همچنین یک داروی مسکن بدون نسخه پزشک تجویز می گردد. داده های بیش از 10 هزار نفر نشان داد که یک قرص آسپرین (75 میلی گرم) در روز منجر به کاهش 29 درصدی خطر ابتلا به ویروس می گردد.

هنوز دقیقاً ناشناخته مانده است که آسپرین چگونه از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می نماید اما نویسندگان معتقدند که خواص ضد ویروسی آن از توانایی تغییر نحوه پاسخ سیستم ایمنی به پاتوژن ناشی می گردد.

* دانشمندان هشدار داده اند ، یک بیماری قلبی نادر که باعث می گردد فرد دچار سرگیجه گردد یا غش گردد ، می تواند یکی از عوارض طولانی مدت کرونا باشد. پزشکان از دانشگاه لوند بیماران مبتلا به کرونا را آنالیز کردند که ماه ها بعد به سندرم تاکی کاردی ارتوستاتیک موضعی (POTS) مبتلا شد. POTS یک بیماری است که معمولاً برای ایجاد سرگیجه هنگام ایستادن شناخته می گردد ، اما علائم می تواند شامل تپش قلب ، سردرد ، خستگی و تاری دید باشد.

*جدیدترین تست تشخیص کرونا نیز طراحی شده است. این تست اینگونه است که فرد باید فریاد بزند یا جیغ بکشد تا کیت کوچک تشخیص بدهد که تنفس فرد حامل ویروس کرونا هست یا خیر!

*کرونای برزیلی در کشور برزیل اثراتی بدتر از بمب داشته و فاجعه ای انسانی را رقم زده است. شمار مبتلایان و فوت شده های این کشور به دلیل ابتلا به کرونا در هر روز نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالاتر است. با این حال سواحل این کشور مملو از جمعیتی است که برای تفریح به آنجا رفته اند. نشریه شیکاگوتریبون مردم برزیل را بی مبالات ترین مردم دنیا معرفی نموده که حتی در اوج فاجعه ای انسانی دست از تفریح برنمی دارند.

هیلدا حسینی خواه / مجله انجمن دعوت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 340

به "فوت یک معلم 57 ساله بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ، برزیلی ها، بی مبالات ترین مردمان دنیا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت یک معلم 57 ساله بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ، برزیلی ها، بی مبالات ترین مردمان دنیا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید