ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!

به گزارش مجله انجمن دعوت، زومیت نوشت: ایلان ماسک با هدف تبدیل ایکس (توییتر سابق) به سوپراپلیکیشن اکنون میخواهد استارتاپ هوش مصنوعی xAI را با این شبکه اجتماعی ادغام کند.

ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!

ایلان ماسک با انتشار پستی اظهار داشت که استارتاپ هوش مصنوعی xAI با پلتفرم ایکس (توییتر سابق) ادغام خواهد شد و به عنوان برنامه ای مستقل نیز دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

میلیاردر معروف می گوید که xAI اولین مدل هوش مصنوعی خود به نام گراک (Grok) را پس از ارائه به همه مشترکان ایکس پریمیوم، در روز آدینه منتشر کرد.

همان طورکه رویترز اشاره می نماید، هدف استارتاپ xAI ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی است که در درک دنیا و کسب دانش به بشر یاری می نمایند و گراک برای پاسخ به پرسش ها از راهکاری هوشمندانه بهره می برد.

ماسک از کوشش های شرکت های بزرگ فناوری در هوش مصنوعی به علت سانسور اطلاعات انتقاد کرد. ماه جولای، وی xAI را با شعار هوش مصنوعی حقیقت طلب راه اندازی کرد و گفت هدف این شرکت درک ماهیت دنیا و رقابت با گوگل بارد و چت بات مایکروسافت بینگ است.

ماسک در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت که گراک به طور لحظه ای به اطلاعات ایکس دسترسی دارد که مزیت بزرگی برای این مدل هوش مصنوعی محسوب می گردد.

هفته گذشته، ایلان ماسک به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که از دیدگاه او، هوش مصنوعی مخرب ترین نیروی تاریخ است. میلیاردر معروف در اولین اجلاس دنیای امنیت هوش مصنوعی انگلستان پیش بینی کرد که هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل امروزی را از بین خواهد برد.

ماسک یکی از مؤسسان OpenAI بود؛ شرکتی که چت بات معروف ChatGPT را توسعه داد و با فناوری هوش مصنوعی خود، سروصدای زیادی در دنیا به پا کرد. مالک تسلا سال 2018 از هیئت مدیره OpenAI استعفا داد و اکنون شرکت هوش مصنوعی xAI را مدیریت می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1113

به "ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید