حمایت ویژه فارس از سرمایه گذاران صنایع معدنی

به گزارش مجله انجمن دعوت، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: یکی از سیاست های این استان حمایت ویژه از سرمایه گذاران واقعی در حوزه صنایع معدنی با هدف ممانعت از خام فروشی در این بخش است.

حمایت ویژه فارس از سرمایه گذاران صنایع معدنی

سید مهدی خادمی، در حاشیه جلسه برطرف مشکل معادن و پروژه فروآلیاژ استهبان، گفت: با توجه به موقعیت ایران و قرارگیری بین 10 کشور برتر معدنی جهان برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه مورد احتیاج صنایع کشور باعث خود کفایی در صنعت، ایجاد اشتغال، افزایش فراوری ناخالص ملی و عایدی سرانه می گردد که با این توصیف برآنیم که با حمایت های ویژه و اجرایی کردن تمهیدات لازم، خام فروشی فرآورده های معدنی استان فارس را مدیریت کنیم.

او گفت: استان فارس دارای پتانسیل های معدنی ویژه ایست، استخراج معادن علی رغم آسیب و خسارت های زیادی که به عرصه های طبیعی وارد می نماید؛ به علت خام فروشی محصولات و نبود واحد های فرآوری، متاسفانه تا به امروز یاری شایان توجهی به اقتصاد و اشتغال استان فارس ننموده است.

خادمی حمایت از استقرار صنایع فرآوری معادن با هدف ایجاد ارزش افزوده از اولویت های مدیران ارشد استان فارس است، گفت: شرکت فروآلیاژ رباط از چند سال پیش برای سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری منگنز و کروم در استان فارس اعلام آمادگی کرد و اقداماتی برای احداث واحد های کنسانتره در چند شهرستان استان انجام شد.

او گفت: در شهرستان استهبان که مرکز اولیه فعالیت این شرکت بوده، کارخانه کنسانتره نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، اما سرمایه گذار با مسائل اولیه در اخذ مجوز های معدنی روبرو بوده و با وجود طرح موضوع در جلسات متعدد طی چندین سال گذشته این امر بلاتکلیف مانده است.

خادمی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور شماری از مسئولان، سرمایه گذار و فرماندار شهرستان استهبان، گفت: در این جلسه پس از آنالیز سوابق و اقدامات صورت گرفته به وسیله سرمایه گذار و دستگاه های اجرایی، توافق های بین سرمایه گذار، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدارای و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس حاصل و ماده معدنی مورد احتیاج کارخانه تامین شد.

او گفت: فروآلیاژ رباط از شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری محسوب می گردد که به دانش فنی استحصال کروم و منگنز از سنگ های سیلیس دار کم عیار دست پیدا نموده است، حجم سرمایه گذاری در چهار پروژه استان حدود 1600 میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال حدود 1000 نفر بوده است.

مجله انجمن دعوت فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 956

به "حمایت ویژه فارس از سرمایه گذاران صنایع معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ویژه فارس از سرمایه گذاران صنایع معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید