دانش آموزان عشایری باید از سهمیه ای ویژه برای کنکور برخوردار باشند

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس با بیان اینکه دانش آموزان عشایری باید از سهمیه ای ویژه برای کنکور برخوردار باشند، گفت در حال حاضر دانش آموز عشایری که در خوابگاه های شبانه روزی به دور از خانواده و چادرهای عشایری زندگی می نمایند نباید با دانش آموز مرکز استان یکسان دیده گردد.

دانش آموزان عشایری باید از سهمیه ای ویژه برای کنکور برخوردار باشند

به گزارش خانه ملت، محمد مهدی فروردین با بیان اینکه ضرورت دارد، دولت در بحث کنکور دانش آموزان عشایر تجدید نظر کند، عنوان نمود: انتظار می رود دولت در بحث کنکور سهمیه دانش آموزان عشایری را مورد بازنگری قرار دهد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: بسیاری از مدارس شبانه روزی عشایری در مراکز استان ها استقرار دارد ولی سهمیه کنکور این دانش آموزان عشایری که به دور از خانواده های خود هستند به مانند دانش آموزان مراکز استانی که در کنار خانواده خود قرار دارند، محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: دانش آموزی که زندگی عشایری را در کنار خانواده و اقوام خود در طبیعت و چادر عشایری تجربه نموده، وقتی برای کسب و علم و دانش به خوابگاه های شبانه روزی می آید و به نوعی محبوس می گردد، تحت تأثیر انواع فشارهای روحی و عاطفی قرار می گیرد لذا این دانش آموز نباید به مانند سایر دانش آموزانی که در کنار خانواده خود در مرکز استان در کنار تمامی امکانات آموزشی قرار دارند، در نظر گرفته گردد.

فروردین تأکید کرد: سهم افت روحی روانی باید برای دانش آموزان عشایری باید در نظر گرفته گردد ولی در حال حاضر، شرایط به نحوی است که عشایر در هر نقطه ای باشند، بر اساس آن منطقه سهمیه برای آن ها در نظر گرفته می گردد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: می توانیم طرحی در این زمینه به کمیسیون آموزش تقدیم کنیم ولی بهتر است دولت در این زمینه لایحه ای ارائه دهد و قطعا مجلس برای برقراری عدالت در این حوزه همراهی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 734

به "دانش آموزان عشایری باید از سهمیه ای ویژه برای کنکور برخوردار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان عشایری باید از سهمیه ای ویژه برای کنکور برخوردار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید