درخواست احداث شعبه شرکت های دانش بنیان نفتی در نیجریه

به گزارش مجله انجمن دعوت، در جریان حضور هیئت نیجریایی برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران - نیجریه، هیئتی از این کشور از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز بازدید کرد.

درخواست احداث شعبه شرکت های دانش بنیان نفتی در نیجریه

به گزارش گروه مالی مجله انجمن دعوت به نقل از وزارت نفت، آجایی و اونومیتا یوتانگ، نمایندگان وزارت نفت نیجریه از بالاترین سطح کمیسیون مشترک ایران - نیجریه روز پنجشنبه (19 خردادماه) با حضور در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با محمداسماعیل کفایتی، رئیس و محمد صابر کرم بیگی، معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ملاقات و گفتگو کردند.

در این نشست قابلیت های ایران برای آموزش، تبادل دانشجو و انتقال فناوری برای طرف نیجریه ای تشریح شد، بعلاوه هیئت نیجریه ای برخی از احتیاج های خود درباره صنعت پالایش و پتروشیمی را شرح دادند.

در این ملاقات دو طرف بر توسعه مناسبات ذیل سند تفاهم نامه ای که در روز های اخیر در کمیسیون روی مفاد آن بحث و گفتگو شده است، تأکید کردند.

یکی از بند های مهم این تفاهم نامه آموزش و موضوع انتقال فناوری بود که پارک تمایل دارد آن را به وسیله معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با طرف نیجریه ای دنبال کند.

نیجریه ظرفیت های خیره کننده ای در صنایع پایین دستی پالایشگاهی و پتروشیمی برای توسعه دارد، زیرا تعداد مجتمع های نیجریه در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی انگشت شمار است.

در ادامه هیئت نیجریایی به همراه معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، از مرکز تحقیق و توسعه شرکت نفت و گاز سرو بازدید کردند و در جریان ظرفیت های فراوری کاتالیست در ایران قرار گرفتند و خواهان تأسیس شعب ایرانی این شرکت ها در نیجریه شدند.

هیئت نیجریایی بازدیدی از شرکت اندیشه سازان سلامت پارسیان یکی از زیرمجموعه های شرکت فدکو که عضو پارک فن آوری و نوآوری و فناوری نفت و گاز است، انجام داد.

بر اساس این گزارش، با توجه به ظرفیت های موجود برای توسعه در کشور نیجریه، این ملاقات می تواند زمینه ای برای آموزش، انتقال فناوری و تبادل دانشجو باشد و در آینده بتوان اکوسیستم فناوری و نوآوری صنعت نفت را در خارج از مرز های کشور دنبال کرد.

هیئت نیجریایی نخستین مهمان خارجی پارک فناوری و نوآوری از زمان تأسیس بوده است، بعلاوه برزو قنبری، مدیر تأمین کالا و ساخت داخل شرکت ملی نفت ایران دیگر مهمان پارک در این ملاقات بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 909

به "درخواست احداث شعبه شرکت های دانش بنیان نفتی در نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست احداث شعبه شرکت های دانش بنیان نفتی در نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید