ملاقات رئیس جمهور آلمان با رهبر مخالفان بلاروس در برلین

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس جمهور آلمان در ملاقات با رهبر مخالفان بلاروس در برلین از اعتراضات ضد دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور حمایت کرد.

ملاقات رئیس جمهور آلمان با رهبر مخالفان بلاروس در برلین

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت به نقل از هفته نامه اشپیگل، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان روز گذشته با سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس در برلین ملاقات و مصاحبه کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

وی بعد از مصاحبهی حدودا یک ساعته با رهبر مخالفان بلاروس از شهروندانی که در این کشور برای آزادی خود مبارزه می نمایند حمایت کرد.

رئیس جمهور آلمان تاکید نمود: ماه هاست مردم بلاروس با شجاعت و پشتکار خواهان انتخابات آزادانه و منصفانه و انتها خشونت دولتی و سرکوبگری در این کشور هستند. آن ها به یاری ، توجه و حمایت ما احتیاج دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

سوتلانا تیخانوفسکایا در آلمان همچنین با وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان هم ملاقات و مصاحبه نموده بود. وی با توجه به خشونت گسترده نیروهای پلیس در بلاروس علیه معترضان خواهان لغو تعهد و شرایط ویزا برای این کشور از طرف آلمان شده است.

وی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست موضع محتاطانه خود را کنار گذاشته و از مخالفان بلاروس حمایت نمایند.

رهبر مخالفان بلاروس بخصوص خواهان گسترش تحریم های اتحادیه اروپا علیه سیستم قدرتی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور کشورش شد. وی با اشاره به اینکه خیلی حرف ها زده شده است گفت: اما ما به عمل احتیاج داریم.

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز در این کشور در 9 آگوست (19 مرداده ماه) گرفتار بحران داخلی سختی شده است. در این انتخابات لوکاشنکو با کسب اکثریت آراء برای یک دوره 6 ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. اما اپوزیسیون بر این عقیده اند که در این انتخابات تقلب شده است. اتحادیه اروپا هم نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناخته است.

اپوزیسیون بلاروس، سوتلانا تیخانوفسکایا را پیروز واقعی این انتخابات می دانند. وی بعد از برگزاری انتخابات در کشورش به لیتوانی گریخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 191

به "ملاقات رئیس جمهور آلمان با رهبر مخالفان بلاروس در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس جمهور آلمان با رهبر مخالفان بلاروس در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید