روش های موثر خانگی برای درمان نفخ شکم

به گزارش مجله انجمن دعوت، نفخ شکم یا معده زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش با هوا یا گاز پر گردد.

روش های موثر خانگی برای درمان نفخ شکم

ممکن است بتوانید با ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و تنظیم رژیم غذایی گاز اضافی را از بین ببرید و نفخ را کاهش دهید.

درمان های خانگی برای نفخ شکم عبارتند از:

داشتن دفتر خاطرات غذایی: این به شما یاری می نماید بفهمید کدام غذا ها باعث افزایش گاز در بدن شما می شوند. پس از شناسایی بعضی از غذا هایی که باعث نفخ بیش از حد شما می شوند، می توانید سعی کنید کمتر از آن ها بخورید یا به طور کامل از آن ها اجتناب کنید.

تنظیم رژیم غذایی: اگر رژیم غذایی شما حاوی اندازه زیادی کربوهیدرات است که هضم آن ها سخت است، سعی کنید آن ها را جایگزین کنید. کربوهیدرات هایی که هضم آسان تری دارند، مانند برنج و موز، جایگزین هایی هستند که ممکن است نفخ را کاهش دهند.

خوردن وعده های غذایی کوچکتر: حدود پنج تا شش وعده غذایی کوچک در روز به جای سه وعده بزرگتر ممکن است برای سیستم گوارش شما آسان تر باشد. کوشش برای بلعیدن هوای کمتر: از انجام هر کاری که ممکن است باعث افزایش مقدار هوایی گردد خودداری کنید. این امر شامل اطمینان از جویدن صحیح غذا و اجتناب از جویدن آدامس، سیگار کشیدن و نی است. با رعایت اصول صحیح غذا خوردن و دوری از مواد غذایی نفاخ می توان نفخ شکم را درمان کرد.

نوشیدن آب زیاد: هیدراته ماندن می تواند به شما در جلوگیری از یبوست یاری کند که باعث ایجاد گاز می گردد.

ورزش منظم: بعضی افراد متوجه می شوند که ورزش به بهبود هضم یاری می نماید و می تواند از نفخ شکم جلوگیری کند.

مصرف پروبیوتیک ها: پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم ممکن است هضم منظم را تقویت و به کاهش گاز معده یاری کند. این ها را می توان در مکمل های بدون نسخه (OTC) و غذا های تخمیر شده مانند کلم ترش و ماست یافت.

استفاده از پد های زغالی: پوشاندن لباس زیر با یک پد ساخته شده از زغال چوب می تواند به کاهش بو در بعضی موارد نفخ بیش از حد یاری کند.

تغییر شرایط بدن: نشستن در شرایط عمودی می تواند به بدن شما یاری کند تا گاز اضافی را آزاد کند.

استفاده از پد گرمایشی: قرار دادن یک پد گرم کننده یا بطری آب گرم روی شکم می تواند به کاهش درد و گرفتگی ناشی از گاز اضافی یاری کند. استفاده از زنجبیل: مصرف زنجبیل برای تقویت هضم شناخته شده است. بهبود هضم ممکن است به کاهش گاز و نفخ یاری کند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1055

به "روش های موثر خانگی برای درمان نفخ شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های موثر خانگی برای درمان نفخ شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید