ماهواره ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو در راه است

به گزارش مجله انجمن دعوت، چند شرکت مشغول توسعه ماهواره ای ارتباطی با فناوری پرش پرتو هستند که قادر است از راه دور پرتوهای خود را راهنمایی کند تا پوشش سرویس اینترنت در یک منطقه را ارتقا دهد .

ماهواره ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو در راه است

گروهی از شرکت های فناوری فضایی انگلیسی مشغول توسعه ماهواره های ارتباطی تازه با فناوری پرش پرتو (beam hopping) است تا بتواند منطقه ها تحت پوشش خود را تغییر دهد.

این فناوری در حقیقت نوعی تکنیک است که به ماهواره ها اجازه می دهد با توجه به مقدار تقاضا روی زمین ظرفیت سرویس رسانی خود را یک پرتو به پرتو دیگر منتقل نمایند.

ماهواره ها می توانند با این فناوری از راه دور پرتوهای خود را راهنمایی نمایند تا پوشش سرویس اینترنت در یک منطقه را ارتقا دهند مانند منطقه های که مقدار استفاده از اینترنت بالا است و شبکه برای پاسخ دهی به تقاضا با چالش روبرو است.

گروهی از شرکت ها با همکاری شرکت وان وب بیش از 32 میلیون پوند از سازمان فضایی انگلیس بودجه دریافت نموده اند تا شیوه فعالیت ماهواره را در نشان دهند. قرار است این ماهواره در 2022 میلادی پرتاب گردد.

شرکت سلستیا انگلیس هم 4.4 میلیون پوند از این بودجه را دریافت نموده تا مقدار انتشار گازهای گلخانه فراوری شده در این پروژه را کاهش دهد و کارآمدی شبکه را بیفزاید.

آماندا سالوی وزیر علوم انگلیس در این باره می گوید: این فناوری می تواند طی بازه های اضطراری اینترنت سریع را فراهم کند و به ما نشان می دهد فناوری نسل پنجم اینترنت همراه چگونه به انسان یاری می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 520

به "ماهواره ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید