ماکرون: اتحادیه اروپا از حق حاکمیت خود دفاع کند

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بار دیگر ترکیه را از بابت عملیات حفاری منابع گاز طبیعی در دریای مدیترانه شرقی مورد انتقاد قرار داد.

ماکرون: اتحادیه اروپا از حق حاکمیت خود دفاع کند

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در حالیکه اتحادیه اروپا قرار است امروز پنجشنبه نشستی را با هدف اتخاذ رویکردی واحد در قبال آنکارا برگزار کند؛ ماکرون از اعضای این اتحادیه خواست از حق حاکمیت خود در برابر ترکیه دفاع نمایند.

وی در این باره اضافه کرد: قرار است درباره نوع رابطه با ترکیه، تبادل نظری جدی داشته باشیم. باید از ثبات منطقه شرق مدیترانه و حق حاکمیت خودمان دفاع کنیم.

این در حالی است که روز گذشته، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از اتحادیه اروپا خواست برای انتها دادن به مناقشات بر سر بهره برداری از ذخایر گاز طبیعی موجود در دریای مدیترانه شرقی، به عقل سلیم رجوع کند.

وی گفت ترکیه خواستار بهبود رابطه با اتحادیه اروپا است و این را از بیم نشست روز پنجشنبه نمی گوید.

همزمان، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در تماسی تلفنی، به او گفته بود احیای رابطه با اتحادیه اروپا فقط یک راه دارد و آن شفاف سازی مواضع است.

ترکیه و یونان بر سر بهره برداری از منابع گازی مدیترانه شرقی با یکدیگر مناقشه دارند حال آنکه، اتحادیه اروپا با جانبداری از آتن، دولت آنکارا را به اعمال تحریم تهدید نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 181

به "ماکرون: اتحادیه اروپا از حق حاکمیت خود دفاع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: اتحادیه اروپا از حق حاکمیت خود دفاع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید