مدل های جالب ساخت کلبه کوچک در دل طبیعت دور از شهر و روستا

به گزارش مجله انجمن دعوت، یکی از راه های موثر در کاهش هزینه های جانبی در ساختمان سازی، کار در مساحت های کم است. ساخت کلبه کوچک از این جهت که احتیاج به زمین و مصالح کم دارد، نه تنها یک فکر مالی و هوشمندانه، بلکه بنفع محیط زیست نیز است. زمین کمتر مساوی است با قیمت کمتر، ابعاد کمتر بدون احتیاج به محوطه سازی. طرح هایی که در این مطلب قصد معرفی آنها را دارم علاوه بر موارد بالا، یک مورد بسیار خاص هم دارند؛ قرار دریافت در دل طبیعت بدور از هر گونه هیاهوی مربوط به زندگی ماشینی، موهبتی است که امروزه بسیاری از انسان ها از آن بی بهره اند. کلبه های کوچکی که در طبیعت با رعایت قوانین محیط زیست ساخته می شوند، از لحاظ معماری و طراحی داخلی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

مدل های جالب ساخت کلبه کوچک در دل طبیعت دور از شهر و روستا

پاندمی کووید نوزده جهانی اطراف ما را وارد یک رکود حسابی نموده است. یکی از راه های اصلی برای مبارزه با این ویروس هولناک، دور بودن از اجتماع و قرنطینه خانگی است. برای بعضی افراد این کار سخت و برای بعضی دیگر طبیعی است. فرقی نمی نماید جزء کدام گروه باشید، بهرحال قرنطینه شدن در خانه برای مدت طولانی کار خیلی سختی است. اما این کار وقتی شما یک کلبه دنج بدور از هر گونه اجتماع انسانی داشته باشید، نه تنها سخت نیست بلکه بسیار لذت بخش است. ساخت کلبه کوچک و مدرن برای آرامش بیشتر و همینطور حفظ سلامتی، کار هوشمندانه و عاقلانه ایست.

کلبه کوچکی که در زیر مشاهده می کنید فقط 65 متر مربع مساحت دارد، بدون هیچ گونه احتیاج به محوطه سازی زیرا خود جنگل زیباترین محوطه را در اختیار قرار می دهد. همانطور که در بالا اشاره کردم یکی از اصول مهم در ساخت کلبه های جنگلی و صحرایی، احترام به محیط زیست و طبیعت است. مصالح ساخت این ویلای کوچک از سنگ های موجود در محیط اطراف تامین شده است. داخل خانه هم چوب طبیعی حضوری پر رنگ دارد. شاید تنها قسمت غیر مصنوعی این کلبه ایوان عظیم شیشه ای باشد که دقیقا روبروی یک درخت بلوط قرار گرفته است.

عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی

در ساخت کلبه کوچک نکاتی مهم وجود دارد که شکل نهایی و نوع کاربری آنرا معین می نماید. طرح های بسیار زیادی برای الهام گیری در این زمینه وجود دارد. یکی از طرح های جالب متعلق به کلبه زیر است. این کلبه به خواسته مالک آن، طوری طراحی شده که کاملا از دید پنهان باشد. از هر جهت که با این کلبه کوچک نگاه می کنید خیلی سخت می توانید متوجه حضور آن شوید. جالب اینجاست که حتی برای رسیدن به این کلبه پنهان، جاده ای وجود ندارد و برای رسیدن به آن باید پیاده روی کنید. مساحت این کلبه کوچک فقط 37 متر مربع است اما طبق گفته معمار آن، می تواند تا 21 نفر را در خود جا دهد. مکان نشیمن دور یک شومینه بسیار زیبا در چیده شده و فضایی جدا برای پخت و پز، نگهداری لوازم و خواب نیز طراحی شده است.

عکس کلبه های رویایی چوبی و جنگلی به شکل خانه هابیت ها

دقیقا چه کسی گفته ساخت کلبه کوچک فقط در جنگل و مکان های سرسبز میسر است؟ صحرا و بیابان حدود 60 درصد از مساحت کشور ما را تشکیل می دهد و هر منطقه زیبایی مخصوص بخود را دارد. زیبایی هایی که حتی در هیچکدام از نقاط جهان پیدا نمی شوند. برای مثال دشت لوت عظیمترین تلماسه های جهان را با 500 متر ارتفاع در خود جای داده که رقمی شگفت انگیز است. کلبه هایی که در زیر مشاهده می کنید برای درک زیبایی طبیعت صحرا طراحی شده اند. این کلبه ها از دکوراسیونی کلاسیک و مدرن بهره می برند و نمایی فوق العاده از دشت و صحرا فراهم می نمایند.

ساخت کلبه کوچک فرصتی عالی برای بنمایش گذاشتن خلاقیت و نوآوری است. چنین خانه هایی را می گردد با هزینه های خیلی کمتر از خانه های ویلایی ساخت. کلبه ای که در شکل های زیر مشاهده می کنید شاید مربوط به جهانی فیلم و افسانه ها باشد اما اینطور نیست. دیوارهای این کلبه زیبا با کیسه های پر شده از خاک معمولی ساخته شده است. حتی در ساخت پی نیز سعی شده از سنگ های موجود در مناطق اطراف استفاده گردد. برای ورود به کلبه باید از یک ورودی مارپیچ گذشته و وارد هال اصلی شوید. در پشت بام هم فضایی سبز برای باغچه، پرورش گل و گیاه وسبزی در نظر گرفته شده است.

مدل ساخت خانه با کانتینر در ایران و خارج کشور + قیمت کانتینر

و در پایان نمونه هایی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام با خلاقیت خاصی طراحی شده اند. بعضی از ارزان ترین مصالح و حتی مواد بازیافتی برای ساخت کلبه کوچک خود استفاده نموده اند و بعضی دیگر سراغ روش های مدرن تر رفته اند. مثلا ساخت یک خانه کوچک با کانتینرهای مخصوص ترانزیت یا تبدیل یک سیلوی قدیمی به خانه چند نمونه کوچک از خلاقیت های بیشماری است که در سرتاسر جهان اتفاق می افتاد. با توجه به مکان های بکر زیادی که در کشورمان داریم، ساخت چنین خانه هایی می تواند جهانیی متفاوت را برای ما نمایان کند.

منبع: اتاق
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 140

به "مدل های جالب ساخت کلبه کوچک در دل طبیعت دور از شهر و روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جالب ساخت کلبه کوچک در دل طبیعت دور از شهر و روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید