مذاکرات وین، آمریکا به دنبال فرار از ارائه تضمین برای ماندن در برجام

به گزارش مجله انجمن دعوت، یکی از موانع باقی مانده در مذاکرات وین درباره برجام کوشش ایران برای دریافت تضمین از آمریکا برای عدم تکرار تجربه خروج از این توافق هسته ای است.

مذاکرات وین، آمریکا به دنبال فرار از ارائه تضمین برای ماندن در برجام

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت، دیپلمات های غربی می گویند یکی از موانع باقی مانده در مذاکرات وین درباره برجام کوشش ایران برای دریافت تضمین از آمریکا برای عدم تکرار تجربه خروج از این توافق هسته ای است.

وبگاه دیپلماتیک نوشته نمایندگان کشورهای مذاکره نماینده در گفت وگوهای وین اذعان می نمایند به پیشرفت هایی دست پیدا نموده اند اما هنوز اختلافاتی پابرجا است که رفع نشده اند.

سید عباس عراقچی، مذاکره نماینده ارشد ایران شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: می خواهیم اطمینان حاصل کنیم اتفاق مشابه خروج ترامپ از برجام توسط هیچ یک از روسای آینده آمریکا تکرار نخواهد شد.

به همین دلیل دیپلمات های غربی به پایگاه دیپلماتیک گفته اند ایران به دنبال دریافت ضمانت هایی است مبنی بر اینکه ایالات متحده از برجام خارج نمی گردد، اما از سوی دیگر طرف آمریکایی قادر به ارائه چنین ضمانتی نیست.

مقام یک کشور غربی که خواسته نامش فاش نگردد هم تأیید نموده همین مسئله یکی از موانع حصول توافق در مذاکرات وین است. او گفت: سعی می کنیم خلاق باشیم ولی اینکه بتوانیم تا کجا برویم، محدود است.

یک دیپلمات حاضر در گفت وگوهای وین گفت این دور از مذاکرات ممکن است به منظور رایزنی های بیشتر کشورها با پایتخت آدینه شب متوقف شده و به دور بعدی موکول شد، اما این احتمال هم وجود دارد که مذاکرات تا سه شنبه 11 ژوئن ادامه پیدا نمایند.

یک مقام دیگر در وین هم گفته که احتمالاً وقفه کوتاهی در مذاکرات ایجاد خواهد شد، اما دقیقاً معلوم نیست این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

دولت جو بایدن مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به فشار حداکثری را در دستور کار قرار داد.

مقام های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف نموده اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 510

به "مذاکرات وین، آمریکا به دنبال فرار از ارائه تضمین برای ماندن در برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وین، آمریکا به دنبال فرار از ارائه تضمین برای ماندن در برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید