مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

به گزارش مجله انجمن دعوت، بیماری های قارچی متنوع، لکه برگی ها، بوته میری ها و حساسیت به آفاتی مانند تریپس، کنه، شته و مگس سفید گلخانه از مهم ترین آفات این گیاه محسوب می شوند، ولی تا حد امکان پیشنهاد می گردد از سموم شیمیایی برای این گیاه استفاده نکنید.

مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

اگر به این می اندیشید که محیط خانه تان خسته نماینده و دلگیر شده است، پژوهشگران مراقبت از گیاه مریم گلی در فضای خانه را توصیه می نمایند. پس از آن که گل های مریم گلی را برداشت کردید می توانید مقداری از این گیاه را جهت نیازهای درمانی خود خشک کنید و قسمتی از گل ها را بسوزانید. سوزاندن گیاه مریم گلی در فضای خانه، می تواند تعداد زیادی از میکروب ها و باکتری های فضا را نابود کند و هوای محیط خانه را پاک و عاری از آلودگی ها کند.

مریم گلی گیاهی از تیره نعنائیان با ارتفاعی معادل 50 تا 80 سانتی متر است که بیشتر شاهد رشد آن به صورت خودرو در اقلیم معتدل و مرطوب هستیم. اوایل ساقه های این گیاه، سبز تیره رنگ و پوشیده از کرک های فراوان و خاکستری رنگ است و پس از سپری شدن چند سال ساقه ها حالتی نیمه چوبی پیدا می نمایند.

از جمله شرایط محیطی مؤثر در رشد مریم گلی برخورداری این گیاه از تابش کافی نور خورشید است، اما بایستی توجه داشت که این گیاه را در فصل تابستان مستقیماً در مقابل نور خورشید قرار ندهید. بهترین مکان برای نگهداری کردن از گلدان مریم گلی در خانه، مقابل پنجره های جنوبی آپارتمان است.

منبع مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 647

به "مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید