انتها عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست رسیده، سرانجام عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی صورت گرفت.

انتها عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی

سید محمد صادق رضویان اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری در شهرستان میامی، عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای تاریخی میاندشت انجام شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی افزود: این عملیات با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل زیرساخت گردشگری با هدف حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی و توسعه زیرساخت گردشگری در شهرستان میامی به خاتمه رسید.

رضویان گفت: ابنیه تاریخی از جمله عناصری است که نقشی بی بدیل در موفقیت، رونق و توسعه پایدار گردشگری دارد و ایجاد زیرساختها در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر توسعه گردشگری تاریخی بسیار لازم است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با بیان اینکه مجموعه کاروانسراهای تاریخی میاندشت در استان سمنان، در مسیر مشهد-تهران و در 45 کیلومتری شرق میامی واقع شده است، افزود: این اثر تاریخی بزرگترین کاروانسرای ایران است و به شماره 1439 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این مجموعه تاریخی به صورت سه کاروانسری متصل به هم بوده و از جمله کاروانسراهای شاه عباسی استان و کشور است و از این سه کاروانسرا یکی در زمان شاه عباس اول ساخته شده و دو کاروانسرای دیگر در دوره قاجاریه بنا شده اند.

این کاروانسرای بزرگ تاریخی از چنان گستردگی، بزرگی و اهمیتی در گذشته برخوردار بوده که محمد حسن خان اعتمادالسلطنه در کتاب آگاه الشمس درباره این کاروانسرا نوشت: در این مجموعه و محوطه بیرون آن، 20 هزار نفر می توانند اقامت نمایند. بعلاوه هانری رنه د آلمانی از کاروانسرای میاندشت به عنوان بزرگترین کاروانسرای راه مشهد-تهران نام برده است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1114

به "انتها عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتها عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها عملیات بهسازی مسیر دسترسی به کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید