ژان آرنو، فرستاده گوترش در امور افغانستان شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، دبیرکل سازمان ملل، ژان آرنو دیپلمات فرانسوی را به عنوان فرستاده شخصی خود در امور افغانستان و مسائل منطقه ای منصوب نموده است.

ژان آرنو، فرستاده گوترش در امور افغانستان شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، انتصاب ژان آرنو، دیپلمات کارکشته فرانسوی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یک روز پیش از آن انجام شد که روسیه، چین، آمریکا، پاکستان، هیاتی از مقام های ارشد افغانستان و رهبران اپوزیسیون و مذاکره کنندگان طالبان امروز پنجشنبه در مسکو و با هدف شروع مذاکرات متوقف شده صلح افغانستان گردهم می آیند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای اعلام نمود: گوترش از آرنو درخواست کرد تا در دستیابی به راهکار سیاسی برای درگیری های افغانستان یاری کند و از نزدیک با هیات یاری رسان سازمان ملل در افغانستان و شرکای منطقه ای همکاری داشته باشد.

دوجاریک اوایل روز چهارشنبه گفته بود که سازمان ملل کسی را برای مذاکرات مسکو اعزام نمی کند.

زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان کوشش نموده تا حمایت ها را برای یک پیشنهاد مکتوب شامل تشکیل یک دولت موقت و آتش بس در افغانستان جلب کند و این در حالی رخ داده که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال آنالیز برنامه هایی برای افغانستان پیش از ضرب الاجل اول مه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با طالبان به دست آمد.

دوجاریک ادامه داد: هدف ما بهترین حمایت از مردم افغانستان برای دستیابی به صلح و تضمین این مساله است که این دستاوردها به ویژه رعایت حقوق زنان در مباحث سیاسی از قلم نیفتند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 449

به "ژان آرنو، فرستاده گوترش در امور افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژان آرنو، فرستاده گوترش در امور افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید