کیهان: آمریکا از توافق ایران و عربستان خرسند نیست؛ فقط ابراز خوشخالی می نماید!

به گزارش مجله انجمن دعوت، کیهان نوشت: درباره توافق بین ایران و عربستان، مثل هر توافق دیگری باید گفت که سود و زیان مهم ترین منطق پذیرفته شده در روابط بین الملل است. این منطق یک روز ایجاب می نماید دو کشور دشمن هم باشند و روز دیگر ایجاب می نماید با یکدیگر دوست شوند.

کیهان: آمریکا از توافق ایران و عربستان خرسند نیست؛ فقط ابراز خوشخالی می نماید!

خلاصه این که سیاست، دو دو تای چهارتای خودش را دارد و خوش بینی مفرط بد بینی مفرط جایی در این حوزه ندارد. مثل تمام توافقات جهان، تا وقتی طرفین به تعهدات خود عمل نمایند، توافق پابرجا خواهند ماند و ما هم امیدواریم این توافق ادامه دار بوده و حتی کامل تر و وسیع تر هم بشود.

اما آیا غرب به ویژه آمریکا واقعا از این توافق شادمان است؟ به قطع و یقین می توان گفت خیر، غربی ها دروغ می گویند و از این توافق شادمان نیستند، چون اصولا، ایران هراسی، مهم ترین سیاست و دستاویزی بوده که غرب با تکیه بر آن، تا توانسته است دلار از کشور های عربی دریافت نموده است.

این توافق در صورت اجرایی شدن و تکامل، به معنای خاتمه سیاست ایران هراسی و به تَبَع آن خاتمه دلار هایی خواهد بود که غرب به بهانه حمایت از این کشور ها به جیب می زند. عربستان و سایر کشور های عربی اگر فقط یک دستاورد از این توافق داشته باشند، ماندن میلیارد ها دلار پول در جیبشان است که غرب، به طور سالانه بابت ایران هراسی از آن ها دریافت می کرد. شما بفرمایید: کشوری مثل آمریکا که تا همین چند ماه پیش در پی راه اندازی ناتوی عربی با هدف مقابله با ایران بود، می تواند از این توافق شادمان باشد؟

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1037

به "کیهان: آمریکا از توافق ایران و عربستان خرسند نیست؛ فقط ابراز خوشخالی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهان: آمریکا از توافق ایران و عربستان خرسند نیست؛ فقط ابراز خوشخالی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید