گشت و گذار برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه ای با طعمی اصیل (تور ارزان ترکیه)

به گزارش مجله انجمن دعوت، غذاهای ترکیه ای را انواع کباب ها ، غذا های دریایی ، دسر های متنوع غذاهای این کشور را تشکیل می دهند. شما می توانید از این تنوع غذایی در تور ترکیه تور استانبول تور آنتالیا و... استفاده نموده و از مسافرت خود در این کشور لذت ببرید. غذاهای ترکیه ای تا حد زیادی از میراث غذاهای عثمانی هستند، غذاهای ترکیه ای در سراسر کشور فرق دارد. در ترکیه غذاهای مدیترانه ای زیادی به چشم می خورد. به همین علت هم در ادامه غذاهای معروف ترکیه ای را برایتان معرفی نموده ایم، بنابراین با آژانس مسافرتی دلارام سیر آسمان همراه باشید...

گشت و گذار برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه ای با طعمی اصیل (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

سیمیت (Simit)

از معروف ترین غذاهای ترکیه ای که نشنانتان می دهیم، سیمیت است. شیرینی نان سنتی برای صبحانه و به عنوان یک میان وعده در طول روز خورده میگردد.

تاووک پیلاو(tavuk pilav)

پلو همراه با مرغ و نخود غذاهای ترکیه ای محبوب است.

کوکورچ (kokorec)

ساندویچ ماهی (Balık-ekmek)

Menemen

اگر فکر می کنید که خوردن تخم مرغ به شکل های گوناگون برای صبحانه خسته نماینده است، بهتر است کمی دقیق تر به اطراف خود نگاه کنید.Menemen غذایی شبیه به Shakshuka است که در بین مردم ترکیه محبوبیت زیادی دارد و در واقع ترکیبات اصلی آن شامل تخم مرغ و سبزیجات تازه است. پیاز، گوجه فرنگی و فلفل از جمله مواد اصلی این غذا هستند.

دلمه (Dolma)

دلمه در زبان ترکی به معنای پرشده است، اما تهیه چنین غذایی وقت بسیاری احتیاج دارد. یکی از اصلی ترین مواد موجود در دلمه را برنج تشکیل می دهد و البته در کنار آن شاهد ادویه جات مختلف نیز هستیم. گاهی به این غذا تخم کاج و گیاهان خشک شده ای نظیر فلفل و کدو نیز اضافه می گردد. البته در بخش های ساحلی و قسمت مرکزی شهر استانبول، انواع مختلفی از دلمه سرو می گردد که در این بین می توان به دلمه صدف پر (Midye Dolma) اشاره نمود که در آن مواد تشکیلدهنده دلمه را درون پوسته یک صدف قرار می دهند. این نوع از دلمه که mldye dolma نام دارد، از ظاهر بسیار جالبی بهره مند است و برای یک وعده شام بسیار عالی به نظر می رسد. لیمو و نمک دریا از سایر موادی هستند که در کنار این نوع از دلمه قرار می گیرند و خوردن آن در خیابان های ترکیه بسیار لذت بخش است.

کباب (kebap)

در ترکیه کباب یکی از غذاهای محبوب است و انواع مختلفی از آن نیز وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها دونرکباب (doner) است. دونر در ترکیه به معنای چرخیدن است و باید بدین نکته نیز توجه داشت که این نوع از کباب در واقع فست فود به شمار می رود و در ساندویچی ها می توانید آن را بخرید که به همراه سبزیجات تازه سرو می گردد.

سوپ عدس (Mercimek Corbasi)

Mercimek Corbasi به معنای واقعی همان سوپ عدس است. این سوپ را تقریبا در هر جایی از ترکیه می توان پیدا کرد و محبوبیت زیادی دارد. سوپ عدس در ترکیه از ترکیب ساده ای بهره می برد و تنها شامل پوره عدس و ادویه جات مختلف است که در این بین می توان به گشنیز و تکه هایی از لیموی تازه اشاره نمود.

Cig Kofte

تلفظ این نوع از کوفته، چی (chee) است و از گوشت خام تشکیل شده است. این غذا تاریخچه و یا افسانه جالبی دارد. در زمان حضرت ابراهیم، پس از سرد شدنآتش بر ابراهیم هیچ آتشی در آن منطقه روشن نمیگردد یا همه چوبها رو برای برپا کردن آتش برای سوزاندن حضرت ابراهیم جمع نموده بوده زن یک شکارچی برای اینکه بدون آتش باید غذا درست می نموده این غذا رو اختراع نموده و به همین علت مردم سعی کردند غذایی درست نمایند که احتیاجی به پخت نداشته باشد و Cig Kofte در واقع حاصل همین کوشش بود. ترکیب سنتی این غذا شامل بلغور ورزیده، پیازچه، ادویه جات و گوشت خام تازه است.این غذا باورز دادن زیاد ادویه جات با گوشت به نوعی از گرمای ادویه کمی گوشت موجود در این غذا از خامی خارج میگردد.

Lahmacun

Lahmacun در ترجمه های متداول به عنوان پیتزای ترکیه شناخته می گردد و شیوه تلفظ آن نیز lah mah joon است. در واقع Lahmacun یک نوع ماده غذایی است که در آن لایه ای نان و ورقه هایی از گوشت وجود دارد و مواد مختلفی نیز به عنوان چاشنی در کنار آن سرو می شوند. این غذا اغلب به صورت تازه پخت و سرو می گردد و حتی می تواند برای دو یا سه وعده غذایی کافی باشد. پیاز و گشنیز از جمله موادی هستند که باعث می شوند این غذا حس و حال متفاوتی داشته باشد و یکی از برترین چاشنی ها برای گوشت گاو هستند. گاهی در کنار این غذا مقداری بادام زمینی و انار نیز سرو می گردد. در واقع Lahmacun نوعی پیتزا است که ساختار طبیعی تری دارد و شکل و شمایل قدیمی خود را نیز حفظ نموده است.

Manti

Manti در واقع نمونه ترکیه ای از Ravioli است و در شکل ها و انواع مختلفی ساخته می گردد. اغلب اوقات مردم ترکیه درون این خوراکی مقداری گوشت قرار می دهند و خمیر آن را نیز به صورت گوشه دار می سازند. البته باید توجه داشت که محتوای درون آن و سایزی که دارد، فرق دارد و این خوراکی شباهت بسیاری به یک ماده غذایی در ایتالیا دارد که Ravioli نامیده می گردد. اما تفاوت نسخه ترکیه ای آن استفاده از ماست برای نرم کردن و خوشطعم کردن آن است. تفاوت دیگر این است که همراه آن بادمجان سوخاری نیز سرو می گردد. البته طعم لذیذ گوشت نیز بسیار در این غذا خوش آیند است و همین موضوع باعث شده که یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه ای باشد.

بورک (Borek)

Borek نوعی خوراکی است که از چندین لایه خمیر شیرینی ساخته می گردد و طعم شیرین و خوبی دارد. این شیرینی نیز یکی از خوراکی های قدیمی در ترکیه و مربوط به دوره عثمانی است. اما اکنون در آن تغییراتی اعمال شده است. لازم به ذکر است که Borek در سایز ها و شکل های مختلفی تهیه می گردد. البته روی بعضی از آن ها نیز پودر قند می پاشند تا برای صبحانه مورد استفاده قرار گیرد.

Nohutlu Pilav

Nohutlu Pilav یا همان برنج به همراه نخود یکی دیگر از غذاهایی است که در خیابان های ترکیه به فروش می رسد. شیوه تزیین این خوراکی بسیار زیبا است و البته ترکیب ساده ای نیز دارد. این خوراکی در یک چرخدستی به فروش می رسد که شیشه ای است و از یک عایق برای عدم خروج گرما استفاده می نماید.

نقشه رستوران های استانبول

سفری مطمئن به ترکیه با آژانس دلارام سیر آسمان

اطلاعات تماس

آدرس : تهران، خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، پلاک 126، طبقه دوم، واحد 4

شماره تماس : 02188347565

سایت : https://dtour.ir/

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1016

به "گشت و گذار برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه ای با طعمی اصیل (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه ای با طعمی اصیل (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید