ارتکاب جنایات وحشیانه از طریق سعودی ها آتش جنگ را شعله ورتر می کند

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز چهارشنبه به جنایت اخیر ائتلاف سعودی در صنعاء که در پی آن 14 غیر نظامی به شهادت رسیدند، واکنش نشان داد.

ارتکاب جنایات وحشیانه از طریق سعودی ها آتش جنگ را شعله ورتر می کند

بر اساس این گزارش، محمد عبدالسلام در این خصوص گفت: ارتکاب جنایات وحشیانه در یمن تنها موجب شعله ورتر شدن آتش جنگ می گردد. با ارتکاب این جنایت ها، اوضاع جنگ خطرناک تر از گذشته خواهد شد.

سخنگوی انصارالله یادآور شد: ملت یمن در حال حاضر با تجاوز و محاصره روبرو است. لذا این حق را دارد که با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع، انتقام قربانیان خود را از متجاوزان سعودی و اماراتی بگیرد.

عبدالسلام در سرانجام نیز افزود: یمنی ها بدون توجه به جهانی که چشم خود را به روی جنایات فجیع ائتلاف سعودی بسته است، به سلسله عملیات های نظامی و استراتژیک شان علیه این ائتلاف ادامه می دهند.

پیش از این، شیخ علی الاسدی رئیس شورای سیاسی این جنبش از عملیات موشکی پهپادی نیروهای یمنی در پاسخ به تجاوزهای رژیم امارات استقبال کرد و گفت: پیروزی های محقق شده در مقابله با رژیم کوچک امارات که منبع ویرانی و بازوی شرارت و استکبار در منطقه است را به برادران آزاده مان در جنبش انصارالله و فرمانده پیروزشان سید عبدالملک الحوثی تبریک می گوئیم.

شیخ علی الاسدی ضمن انتقاد از اقدامات امارات در سطح منطقه، شرح داد: این دولت کوچک در تکاپو برای ایفای نقشی بزرگ تر از توانایی های خود می باشد و جامه ای بر تن کرده است که قواره حجم ناچیزش نیست!

وی با اشاره به ضربه اخیر مقاومت یمن و هدف قرار دادن نقاط راهبردی دشمن، خاطرنشان کرد: این است ثمره زشتکاری، جنایت پیشگی و دشمنی رژیم امارات با حق در منطقه ما و سایر نقاط جهان.

منابع رسانه ای روز دوشنبه از انفجار 3 تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در امارات خبر دادند. در پی وقوع انفجار مذکور آتش سوزی گسترده ای در منطقه المصفح به وقوع پیوست. المصفح یک منطقه صنعتی است که در جنوب غرب شهر ابوظبی امارات واقع شده است. پلیس ابوظبی ضمن تأیید خبر وقوع انفجار در منطقه المصفح گفت: در پی انفجار تانکرهای سوخت، 3 نفر کشته و 6 نفر دیگر مجروح شده اند.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به میزان کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی افزود: ما پاسخ حمله را با حمله می دهیم.

از سوی دیگر، یوسف الحاضری کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: واقعیت این است که ارتش و کمیته های مردمی یمن 4 سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی ها صبر پیشه کرده اند. آخرین حمله ای که یمنی ها به امارات انجام دادند به سال 2018 باز می گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

وی افزود: یمنی ها بر اساس قوانین بین المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات طوفان یمن در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 791

به "ارتکاب جنایات وحشیانه از طریق سعودی ها آتش جنگ را شعله ورتر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتکاب جنایات وحشیانه از طریق سعودی ها آتش جنگ را شعله ورتر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید