خبرنگاران لایحه اختیارات ویژه دولت انگلیس برای مهار همه گیری کرونا تمدید شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، لندن - خبرنگاران - نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه با تمدید لایحه ای که قدرت و اختیارات دولت را برای مقابله با همه گیری کرونا در این کشور افزایش می دهد برای 6ماه دیگر موافقت کردند.

خبرنگاران لایحه اختیارات ویژه دولت انگلیس برای مهار همه گیری کرونا تمدید شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، این لایحه با اکثریت 408 رای موافق روز پنجشنبه در مجلس عوام تصویب شد تا دولت محافظه کار بوریس جانسون بتواند از محدودیت های اجتماعی مانند بستن فروشگاه های غیر ضروری، محدودیت تردد و اعمال قرنطینه به عنوان ابزاری برای مهار این ویروس استفاده کند. این لایحه اولین بار فروردین سال گذشته و هم زمان با موج نخست شیوع کرونا ارائه و با کسب اکثریت آراء به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس پیش از رای گیری تاکید داشتند که محدودیت های کرونایی تنها در شرایط اضطراری به اجرا گذاشته شود. در همین پیوند مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس با بیان این ادعا که اوضاع همه گیری در کشور نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده بیان داشت که 12 بند از لایحه جدید کم شده است. وی بیان کرد که دولت متعهد است که تنها در شرایط اضطراری از اختیارات خود استفاده خواهد کرد.

وزیر بهداشت انگلیس با این حال به پرسش نمایندگان درباره ضرورت تمدید این لایحه در شش ماه آینده پاسخی نداد و بیان داشت که پیش بینی در این باره شتابزده خواهد بود.

مخالفان، از جمله استیو بیکر معاون گروه موسوم به خروج از قرنطینه، این لایحه را نا مناسب و افراطی دانسته و تاکید دارند که اختیارات ویژه دولت باید در اسرع وقت به پایان برسد. آن ها می گویند که پلیس به استناد این لایحه شماری از شهروندان را به اتهام انتقال کرونا، بازداشت کرده و این مساله خشم افکار عمومی را در پی داشته است.

اد دیوی رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز طی سخنانی در مجلس تاکید کرد که هرچند برخی از بندهای لایحه ضروری به نظر می رسد اما توجیهی برای تمدید آن بشمار نمی رود.

این لایحه در حالی به تصویب رسید که دولت انگلیس با ادعای کاهش آمار مبتلایان به کرونا نقشه راه خروج از قرنطینه را ارائه داده و قصد دارد تا تابستان آینده عمده محدودیت های کرونایی را رفع کند.

تا به امروز بالغ بر نیمی از جمعیت بزرگسال انگلیس دربرابر کرونا واکسینه شده و قرار است نیم دیگر تا 9 مرداد واکسن بزنند.

بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز 4 میلیون و 319 هزار و 128 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و از این تعداد 126 هزار و 445 نفر زندگی خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 372

به "خبرنگاران لایحه اختیارات ویژه دولت انگلیس برای مهار همه گیری کرونا تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لایحه اختیارات ویژه دولت انگلیس برای مهار همه گیری کرونا تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید