صرفه جویی 2 میلیون دلاری با تست پیروز توربین ساخت ایدرو

به گزارش مجله انجمن دعوت، معاون وزیر صمت، معدن و تجارت گفت: توربین گازی چهار مگاواتی ساخت داخل ایدرو از ابتدای هفته جاری در یک واحد صنعتی زیر بار رفت و فرایند تست خود را با موفقیت به پایان رساند و ساخت هر دستگاه از این توربین صرفه جویی 2 میلیون یورویی برای کشور در پی دارد.

صرفه جویی 2 میلیون دلاری با تست پیروز توربین ساخت ایدرو

به گزارش گروه مالی مجله انجمن دعوت، محسن صالحی نیا اضافه نمود: طراحی و فراوری این توربین، یکی از نمونه های شاخص و مثال زدنی در حوزه نوآوری و بومی سازی فناوری های نوین است.

رئیس هیات عامل ایدرو بیان داشت: این توربین که با همکاری بخش خصوصی توانمند برای نخستین بار در کشور و با حمایت ایدرو ساخته شده، از فناوری بالایی برخوردار است که مدل مشابه خارجی آن به طور عمده در صنایع نفت و گاز کشور کاربرد دارد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: با توجه به معضل کنونی کمبود برق در کشور، این مدل توربین می تواند به ویژه در قالب واحد های فراوری هم زمان برق و حرارت (CHP)، گره گشای چالش پیش روی واحد های صنعتی برای تامین برق مورد احتیاج در فصول پرمصرف سال باشد.

صالحی نیا با اشاره به آمادگی ایدرو برای ادامه همکاری در این حوزه، توضیح داد: دانش فنی ساخت این نوع توربین نیز در فرآیند فراوری به دست آمده و در صورت وجود سفارش، قابلیت فراوری و تامین احتیاج متقاضیان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 703

به "صرفه جویی 2 میلیون دلاری با تست پیروز توربین ساخت ایدرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 2 میلیون دلاری با تست پیروز توربین ساخت ایدرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید