واکنش بن به گزارش وال استریت ژورنال که منشاء کرونا را آزمایشگاه ووهان اعلام نموده بود

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا روش شناسی مربوط به یک گزارش درباره منشا کووید-19 که اخیرا مورد استناد وال استریت ژورنال نهاده شد و امکانپذیر بودن فرضیه درز ویروس از یک آزمایشگاه در چین را نتیجه گیری کرد، مورد تردید قرار داد.

واکنش بن به گزارش وال استریت ژورنال که منشاء کرونا را آزمایشگاه ووهان اعلام نموده بود

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بن، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در جلسه استماع یکی از کمیته های سنا درباره بودجه درخواستی وزارت خارجه، زمانی که با سوالی درباره این مطلب منتشر شده در وال استریت ژورنال روبرو شد، گفت: من گزارش را دیدم. من فکر می کنم که این گزارش در چند سطح نادرست است.

وال استریت ژورنال روز دوشنبه در این گزارش با استناد به چند فرد آگاه به گزارش محرمانه یک لابراتوار ملی وابسته به دولت آمریکا نوشت، این گزارش فرضیه درز ویروس از یک آزمایشگاه چینی در شهر ووهان را ممکن دانسته و این فرضیه شایسته تحقیقات بیشتر است.

>>> بیشتر بخوانید:

افشاگری وال استریت ژورنال از منشاء کووید19/در آزمایشگاه ووهان چه خبر بوده و محققان دقیقا چطور بیمار شدند؟

در این گزارش گفته شد، این مطالعه در مه 2020 از سوی لابراتوار ملی لاورنس لیومور آماده شده و به هنگام اجرای تحقیقات درباره منشا همه گیری بیماری در ماه های آخر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به وزارت خارجه ارجاع داده است.

بن گفت، تا آنجا که او فهمیده، این گزارش بعد از آن تهیه شده که دولت ترامپ از یک مقاطعه کار خواست درباره منشاهای کروناویروس که عامل کووید-19 بوده با تمرکز خاص روی این فرضیه که آیا در نتیجه درز از یک آزمایشگاه بوده، تحقیق کند.

بن تاکید نمود: این کار انجام و تکمیل شده و به افراد مربوطه در وزارتخانه گزارش شد. وقتی ما به وزارت خارجه آمدیم ما هم از یافته های آن آگاه شدیم.

وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود: درک من این است که دولت ترامپ نگرانی های واقعی درباره روش شناسی این مطالعه، کیفیت تحلیل، تحریف مدارک برای تطبیق یافتن با روایت از پیش مفروض شده داشته است. این نگرانی آنها بود و با ما به اشتراک گذاشته شد.

بن تاکید نمود، این گزارش کار یک مدیر و چند کارمند بوده نه کار کل دولت آنگونه که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دستور به انجامش تحت رهبری جامعه اطلاعاتی به منظور تحقیق درباره منشاهای ویروس داده است.

بن در پاسخ به اینکه آیا از خارج ساختن اطلاعات از حالت طبقه بندی شده درباره منشا ویروس حمایت می نماید، اظهار کرد، باید در قبال هر اطلاعاتی که ما بیابیم تا حدی که در توانمان باشد شفافیت وجود داشته باشد ضمناً این که ضروری است از منابع اطلاعاتی محافظت گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 495

به "واکنش بن به گزارش وال استریت ژورنال که منشاء کرونا را آزمایشگاه ووهان اعلام نموده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بن به گزارش وال استریت ژورنال که منشاء کرونا را آزمایشگاه ووهان اعلام نموده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید