وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است و هیج کس قادر به کاستن از منزلت معلم نیست.

وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است

به گزارش خبرگزاری مجله انجمن دعوت، محسن حاجی میرزایی در ملاقات با جمعی از معلمان برگزیده آموزش و پرورش را نیازمند اندیشه معلمان دانست و گفت: گره گشایی از کار همکاران و ایجاد شرایط مناسب، برای تلاش و تلاش فرهنگیان را نه تنها وظیفه خود می دانم بلکه آن را عبادت می دانم و تمام همت و تلاشم این است که؛ از تمام لحظات برای ادای این وظیفه استفاده کنم.

وی اضافه کرد: آنچه در بضاعت و توان ما بوده است دریغ نکردیم و همچون گذشته نیز به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: منزلت معلمان در ذاتشان قرار گرفته است کسی نمی تواند از بیرون امتیازی برای معلمان منظور کند، معلمان به جهت مأموریتی که بر عهده دارند و وظیفه ای که جامعه به آن ها محول نموده است، عزیز، عظیم و شایسته قدردانی هستند، زیرا کار های عظیم را به انسان های عظیم می سپارند.

وی شرط همه موفقیت های پایدار موجود جامعه را، به نفش معلمان دانست و ادامه داد: هر موفقیتی که با جریان یادگیری مأنوس و مرتبط است پایدار است و سایر موفقیت به سرعت محو می شوند تنها چیزی که استمرار می یابد کاری است که معلم انجام می دهد.

وی تأکید کرد: هرچند خانواده ها تمام تلاش خود را برای موفقیت و آرامش فرزندشان به کار می گیرند، اما این سرمایه شان را با کمال میل در اختیار معلم قرار می دهند تا شخصیت و هویت او را شکل دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معطم انقلاب اسلامی گفت: چنان که ایشان فرمودند خود معلم باید شأن و صندلی خود را درک کند و خد ا را بخاطر داشتن چنین منزلتی شکر کند معلم گوهری است که ارزش آن در درون خودش است هیج کس قادر به کاستن از منزلت معلم نیست.

آقای حاجی میرزایی اضافه کرد: هیچ بخشی در جامعه مانند مجموعه فرهنگیان، عمق، پیوند، انسجام و ظرفیت ندارد نیروی انسانی همه سرمایه آموزش و پرورش را تشکیل می دهد و چه برطرفتی بالاتر از این که به ما گفتن با انسان ها کار کنید و چه عرصه ای آموزنده تر از کار با انسان هاست.

وی ادامه داد: چه کاری پیچیده تر از کار معلمان است سایر پژوهشگران با چند فرمول و یا چند قاعده کار خود را به پیش می برند، اما معلمی لحظه به لحظه اش آموختن است و نظام تعلیم و تربیت عرصه نابی است برای بروز تمام توانمندی هاست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها شغلی که پذیرای همه توانندی ها و ظرفیت های افراد است، شغل معلمی است، و نظام تعلیم و تربیت عرصه ای برای ظهور و بروز انواع استعداد ها است.

وی ناسپاسی از حرفه معلمی را موجب حسرت دانست و تأکید کرد: برای برطرف مسائل معلمان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و این تلاش را عبادت می دانم، اما مطالبات نباید بر این بنای بی مانند در هستی، سایه افکند.

وی با اشاره به کاهش درآمد های عمومی دولت و تأثیرش بر زندگی همه اقشار جامعه گفت: اقدامات مهمی در سال هار اخیر برای برطرف مسائل حقوقی فرهنگیان و بازنشستگان افتاده است، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تقدیر از معلمان را وظیفه خود داتست و اضافه کرد: اندیشه های نابی در معلمان وجود دارد از مدیران کل می خواهم تا آنجا که امکان دارد معلمان را در امور دخالت دهند و از تجربیاتشان استفاده نمایند. از نظرمن مهمترین شاخص یک موفقیت یک استان، آمارقبولی دانش آموزان در کنکور نیست بلکه مهمترین شاخص سنجش مدیران، میزان ارتباط و تعامل با معلمان و مشارکت دادن آن ها در امور است. ما با جامعه ای فهیم رو به رو هستیم که می گردد با آن ها افق های بلند را درنوردید. آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است پس مدیران باید آن ها را به کار بگیرند و این ارزشمند است.

در این مراسم پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش تعدادی از معلمان برگزیده، مطالبی را مطرح و پیشنهاد هایی را ارائه کردند.

به کارگیری معلمان نخبه در دانشگاه فرهنگیان، توجه به معیشت فرهنگیان، پیشنهاد تزریق واکسن به دانش آموزان پایه دوازدهم، فراوری محتوای الکترونیکی و تعاملی دروس عملی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، بهره مندی بیشتر از مدارس غیردولتی، کیفیت بخشی فضا های دانشگاه فرهنگیان، بهره مندی از ظرفیت خیرین در بازسازی و نوسازی محیط های پردیس دانشگاه فرهنگیان، توجه بیش از پیش به مسائل بازنشستگان از جمله مطالب و پیشنهاد هایی بود که در این نشست، مطرح شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 462

به "وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نیازمند اندیشه معلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید