هوش مصنوعی

یکی دیگر از پیش بینی های اینشتین درست از آب عایدی

ایسنا نوشت: اولین سیاه چاله ای که تا به امروز به وسیله بشر تصویربرداری شده، در حال از دست دادن اندازه زیادی از انرژی است.

2 آذر 1402

ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!

زومیت نوشت: ایلان ماسک با هدف تبدیل ایکس (توییتر سابق) به سوپراپلیکیشن اکنون میخواهد استارتاپ هوش مصنوعی xAI را با این شبکه اجتماعی ادغام کند.

15 آبان 1402

اگر حیوانات با هم ترکیب می شدند؛ از شترمیمون تا بُزموش!

امکان ترکیب تصاویر و مضمون های مختلف یکی از قابلیت های مجذوب نماینده هوش مصنوعی است. ابزار های فراوری تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند هر تعداد از اشیاء را که بخواهید در عرض چند ثانیه با هم ترکیب نمایند و تصاویری عجیب و غریب به شما ارائه بدهند که گاهی...

9 شهریور 1402

عصبانیت روبات پیشخدمت خبرساز شد؛ من باید کار کنم، وگرنه اخراج می شوم!

روبات پیشخدمت رستورانی از دست یکی از مشتریان که جلوی راهش ایستاده بود، عصبانی شد.

1 تیر 1402

شوخی تازه هوش مصنوعی با پاپ

پس از اینکه تصویر پاپ با کاپشن سفید به شکلی گسترده در فضای مجازی پخش شد، حالا تصویر تازه از او با شلوار چین در یک کافی شاپ در فضای مجازی منتشر شده است.

11 فروردین 1402

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از ماجرای طلاق میلیاردرترین زوج سیلیکون ولی تا ادای دین اپل به بشریت

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

30 آذر 1401

قلم مجذوب کننده شیائومی که می خواند و ترجمه می نماید

شیائومی به تازگی از یک قلم هوشمند تازه و مجذوب کننده از برند MIJIA رونمایی نموده که می تواند متون را اسکن نموده و با دقت بالا به زبان های مختلف ترجمه کند. این قلم هوشمند به اسکنر لیزری، دوربین و میکروفون مجهز است.

22 آذر 1401

هوش مصنوعی؛ ابزاری برای تقویت خلاقیت انسان

هوش مصنوعی و هنر به ظاهر نماینده دو دنیای مختلف هستند یکی فناوری و دیگری بشریت؛ اما با کمی دقت متوجه می شوید این دو مقوله ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ هرچه باشد این بشر است که فناوری را به وجود می آورد. هوش مصنوعی دنباله ای بر تاریخ دراز فناوری است...

26 دی 1400

تورهای چین: گزارش، فناوری های حساسی که چین را ابرقدرت می کند

چین طی سالیان اخیر در عرصه هایی نظیر هوش مصنوعی، سامانه های خودران، محاسبات کوانتوم، نیمه هادی ها و بیوتکنولوژی، به سرعت در حال پیشرفت بوده و در حال پیشی گرفتن از آمریکاست.

24 آبان 1400

طراحی سایت: برترین کتاب های آموزش طراحی سایت با پایتون (انگلیسی و فارسی)

پایتون در حال حاضر محبوب ترین زبان برنامه نویسی دنیا به تعداد می رود در صورتی که برای یادگیری پایتون کتاب را انتخاب نموده اید در این متن لیستی از برترین کتاب های آموزش پایتون برای شما قرار داده شده است.

28 مهر 1400

چالش ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل برای تشخیص بیماری های پوستی

گوگل اخیرا اظهار داشت، ابزاری مجهز به فناوری هوش مصنوعی را طراحی کرده است که می تواند بیماری های پوستی را تشخیص دهد. همانند دیگر ابزار هایی که با کارکردی مشابه طراحی شده اند، نحوه عملکرد و میزان دقت این فناوری جدید نیز سوالاتی را در ذهن علاقه مندان به...

13 تیر 1400

کلان داده ها چگونه به کسب وکارهای نوآور رونق می بخشند

از کلان داده ها شنیده ایم؛ حجیم عظیمی از اطلاعاتی که شاید به تنهایی کارآمد نباشند اما در کنار یکدیگر، راهگشای کسب وکارهای نوآورانه هستند.

3 تیر 1400

دانشگاه اراک مجوز تأسیس رشته هوش مصنوعی را از وزارت علوم دریافت کرد

شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم به دانشگاه اراک مجوز ایجاد رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد را صادر کرد.

30 بهمن 1399

معایب و مزایای دوربین های مداربسته داهوا

رپرتاژ آگهی - داهوا, نامی شناخته شده در عرضه فراوری محصولات الکترونیک در دنیا. دارای نمایندگی های فعال در 5 قاره و بالاترین فروش در میان کمپانی های صاحب نام فراوری کننده دوربین مداربسته و تجهیزات حفاظتی.

30 بهمن 1399

بهترین بازی های 2020 آیفون

سال جاری برای بازی های ویدیویی سال پررونقی بود. با وجود همه گیری ویروس کرونا و خانه نشین شدن بسیاری در سراسر جهان این شرایط برای صنعت بازی های ویدیویی بر خلاف حوزه های دیگر به فرصتی استثنایی تبدیل شد تا آثار خوبی را برای علاقه مندان عرضه کند.

22 بهمن 1399

پیشرفت های مهم فناوری هوایی در سال 2020

از هواپیمای فراصوت ریاست جمهوری آمریکا تا تحویل بار اتوماتیک، از هوش مصنوعی گرفته تا تحویل کیت های تشخیص کووید-19، همه از پیشرفت های مهم صنعت هوایی در سال 2020 میلادی بودند. در این نوشتار نگاهی داریم به برخی از مهم ترین رویدادهایی که سال گذشته در فناوری...

22 بهمن 1399

راهنمای خرید محصولات LG؛ هرآنچه باید درباره LG بدانید

از آخرین باری که LG جزء پنج فراوریکننده عظیم گوشی های هوشمند بود، چند وقتی می گذرد. اگرچه این شرکت محبوبیت خود را بین کاربران از دست داده اما گوشی های این شرکت هنوز آن قدر خوب هستند تا این برند را جزء ده برند برتر فراوری گوشی نگه داشته باشند.

20 دی 1399